منطقه بهرام گور نی ریز دو برابر ظرفیت تعریف شده گورخر آسیایی داردو فزونی این جانور، حیات وحش را با خطراتی تهدید می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛  سعید محمودی مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس با بیان اینکه پارک ملی بهرام گور در شهرستان نی ریز ظرفیت نگهداری ۵۰۰ راس گورخر آسیایی دارد در حالی که اکنون بیش از یک هزار گورخر دراین منطقه زیست می‌کنند، گفت: افزایش این جانور، حیات وحش را با خطراتی تهدید می‌کند.

وی افزود: شماری از گورخر‌های آسیایی دراین منطقه به مناطق مسکونی و روستا‌ها نزدیک می‌شوند و احتمال برخورد آن‌ها با خودرو‌ها وجود دارد، اخیرا نیز در یک برخورد، ۲ راس گورخر آسیایی دراین منطقه تلف شدند.

محمودی ادامه داد: مسیر روستا‌های این منطقه مسیری پر تردد است از سویی امکان محصور کردن منطقه حفاظت شده بهرام گور وجود ندارد هر چند محیط بانان و ماموران محیط زیست به صورت شبانه روزی از منطقه حفاظت می‌کند، اما باز هم احتمال عبور گورخر‌ها از مسیر پر تردد روستا‌ها وجود دارد و خطر تصادف با آن‌ها را افزایش داده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: مطالعه جابه جایی تعدادی از گورخر‌های این منطقه به سایر مناطق دور از ذهن نیست، اما انتقال تعدادی از این جانوران از این منطقه نیاز به مطالعات دارد.

 نی ریز در فاصله ۲۵۰ کیلومتری شرق استان فارس قرار دارد.
انتهای پیام/ر

منطقه بهرام گور دو برابر ظرفیت تعریف شده گورخر آسیایی دارد

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار