مدیر کل محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد؛

آلودگی هوای کهگیلویه وبویراحمد ۲ و نیم برابر حد مجاز

غلظت ریزگرد‌ها در برخی از مناطق گرمسیری و سردسیری استان کهگیلویه و بویراحمد امروز ۴ اردیبهشت به ۲ و نیم برابر حد مجاز رسید.

ولی بهره مندکارشناس اداره کل هواشناسی استان در گفتگوی اختصاصی باخبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج با بیان اینکه تا عصر امروز گرد و غبار از استان خارج خواهد شد گفت: براساس پیش بینی ها ورود ریز گردها به جو استان ازجمعه تشدید می شود.

مدیر کل محیط زیست استان نیز در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه هم اکنون میزان آلودگی هوا در کهگیلویه و بویراحمد 370 میکروگرم برمترمکعب است گفت: آلودگی هوا در شهر یاسوج دو و نیم برابر حد مجازاست و این پدیده تا امروز ادامه دارد.
سید اسداله هاشمی افزود: از هشت شهرستان استان تنها شهرهای یاسوج و دوگنبدان دارای دستگاه سنجش کیفیت آلودگی هوا هستند در حالی که باید در هر شهرستان حداقل یک دستگاه سنجش آلودگی موجود باشد.
هاشمی اضافه کرد: شهرستان های گرمسیری بهمئی، گچساران و باشت از مناطق جنوبی کهگیلویه و بویراحمد در مجاورت استان خوزستان از مناطق ورود پدیده گرد و خاک از جنوب و جنوب غربی کشور هستند.
وی افزود:وجود ریزگردها شرایط را برای افراد سالمند، بیماران قلبی و خردسالان دشوار کرده و مردم تنها برای امور ضروری از خانه خارج شوند تا کمتر در معرض آسیب قرار گیرند.

 انتهای پیام/غ 

آلودگی هوای کهگیلویه وبویراحمد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.