بهمن نیا خبر داد:

تولید بیش از ۳۰۰ میلیارد متر مکعب گاز در افق ۱۴۰۰

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز از تولید بیش از ۳۰۰ میلیارد متر مکعب گاز در افق ۱۴۰۰ خبر داد.

ارزش آفرینی در صنعت پالایش گاز /تولید بیش از 300 میلیارد متر مکعب گاز در افق 1400به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا بهمن نیا، مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید در حاشیه چهارمین همایش تولید پایدار گاز اظهار کرد: با توسعه پالايشگاه ها، اقدامات بهبود و نوآورانه همکاران ما در صنعت پالایش در افق 1400 باید به تولید بیش از 300 میلیارد متر مکعب گاز، 10.8 میلیون تن اتان، 9.9 میلیون تن ال پی جی و 2 میلیون تن سولفور دست یابیم.
 
وی ادامه داد: با رسیدن به این اهداف ارزش فعالیت های شرکت ملی گاز در افق 1400، 42.25 میلیارد دلار خواهد بود.

بهمن‌نیا با بیان اینکه همایش تولید پایدار گاز به نوعی حرکت در مسیر سازندگی و احترام به خرد و دانش همکاران ما در صنعت پالایش گاز است، افزود: احترام به کار تیمی اثربخشی و نتیجه‌گرایی از دیگر موارد برپایی این همایش است؛ این همایش نه‌ تنها تلاش می‌کند فرصتی را برای تبادل دانش و تجربیات ایجاد کند، بلکه زمینه‌سازی ایجاد یک بستری است تا در یک رقابت نزدیک بهترین‌های صنعت پالایش گاز کشور شناسایی شود.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید بیان کرد: صنعت پالایش گاز در بخشی از مسیرهای خود به طور شتابان در حال حرکت بوده و در بخش دیگری از مسیرهایش در شرایط خاص تولید قرار دارد البته درقسمتی دیگر نگرانی‌هایی درباره کاهش تولید وجود دارد که مجموعه این دغدغه‌ها همکاران را برآن داشته است تا در گردهمایی‌های متفاوتی این چالش‌ها موضوعات مختلفی صنعت را به بحث بگذارد تا راهی برای برون رفت از آن پیدا شود.

وی با بیان اینکه صنعت گاز یک صنعت تاب آوری است که در برابر هجوم تحریم‌ها اگرچه کمر خم کرده، ولی نشکسته است، گفت: باید به تغییر و تحولی که در برابر صنعت پالایش گاز قرار دارد روی آوریم چراکه پالایش گاز به طور ویژه به این مهم نیازمند است.

رئیس چهارمین همایش تولید پایدار گاز با اشاره به فرارسیدن انقلاب صنعتی چهارم و حاکمیت آی‌تی بر صنعت نفت و گاز گفت: نباید از تکنولوژی‌ها خرد جمعی در دنیا و انقلاب‌هایی که به طور مداوم رخ می‌دهد، عقب بیافتیم.

بهمن‌نیا با تأکید بر ارزش آفرینی در صنعت پالایش گاز و حرکت در مسیر تغییر و تحول بیان کرد: خروج از چارچوب‌هایی که برای خود ساخته‌ایم باید در اولویت قرار بگیرد، همچنین در بخش مدیریتی برای رهبری کردن باید درک خود را تغییر دهیم نه واقعیت‌ها را؛ این موارد نتیجه کلیدی و پنهان فرایند تغییر است.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید ادامه داد: تغییر در مدل‌های ذهنی و رفتاری باید در صنعت پالایش گاز به طور جدی مورد پیگیری قرار بگیرد. 

وی با اشاره به عملکرد چشمگیر صنعت ملی گاز در سال 96 نسبت به سال 95 و تولید بیش از 214 میلیارد متر مکعب گاز گفت: صنعت پالایش گاز بسیار سربلند است.

 هم سویی استراتژیک صنعت پالایش گاز

رئیس چهارمین همایش تولید پایدار گاز درباره اقدامات انجام شده در مدیریت هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز گفت: به روز رسانی نقشه استراتژیک پالایش گاز، به روز رسانی نقشه استراتژی واحد‌های ستادی، جاری‌سازی نقشه استراتژی در سطح پالایشگاه‌ها و ارزشیابی پیشرفت باعث شده است که در سال 97 به ایجاد هم سویی استراتژیک در صنعت پالایش گاز دست یابیم.

بهمن‌نیا درباره حوزه‌های استراتژیک صنعت گاز کشور بیان کرد: مهندسی، کنترل تولید، بازرسی فنی، مدیریت دارایی‌های فیزیکی و فناوری ارتباطات و اطلاعات از جمله حوزه‌های استراتژیک صنعت پالایش گاز کشور به شمار می‌رود.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید در مورد اقدامات پیش روی بخش پالایش صنعت گاز گفت: تطبیق استراتژی پالایشگاه‌ها با استراتژی صنعت گاز از اهم اقدام پیش رو بخش پالایش صنعت گاز است.

وی در پایان با اشاره به اینکه میهمانان حاضر در چهارمین همایش تولید پایدار گاز بیش از 800 نفر است، گفت: در این همایش بیش از 700 مقاله ارائه خواهد شد که بیش از 3 هزار و 700 مورد داوری مقاله در این زمینه صورت گرفته و 70 هزار و 61 مقاله نیز در زمره مقالات شفاهی و پوستر ارائه خواهد شد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار