توزیع بیش از ۶ هزار بسته سبد غذایی در مناطق محروم بلوچستان

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر از توزیع ۶ هزارو ۶۲۰ بسته سبدغذایی به مناسبت هفته سلامت در حوزه تحت پوشش این دانشکده خبر داد.

فرهاد دادگر معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، افزود: همزمان با هفته سلامت و به منظور رفع سوء تغذیه و نهادینه کردن تغذیه سالم در بین گروه‌های پرخطر از جمله کودکان -زنان باردار و به منظور اطلاع رسانی و آموزش، نمایشگاه سلامت و ایستگاه تغذیه در شهرستان ایرانشهر برگزار شد.

وی اضافه کرد: توزیع این سبد‌های غذایی در مناطق سیاری و محروم شهرستان‌های تحت پوشش از مهمترین اقدامات در جهت بهبود وضعیت تغذیه جامعه می‌باشد که تعداد ۲۵۰۰ بسته غذایی برای مادران و ۴۱۲۰ بسته جهت رفع سوء تغذیه کودکان با همکاری کمیته امداد امام خمینی توزیع میشود.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر تصریح کرد: در راستای مبارزه با چاقی و به منظور پیشگیری از ابتلا به انواع بیماری‌های مزمن که در اثر عدم استفاده از رژیم غذایی مناسب ایجاد میگردند، علاوه بر توزیع سبد غذایی و برپایی نمایشگاه‌ها و ایستگاه سلامت، آموزش فرهنگ خودمراقبتی و تقویت نهاد‌ها و ادارات دولتی و جلب همکاری‌های بین بخشی در دستور کار حوزه معاونت بهداشتی قرار دارد.

دادگر بابیان این‌که در سال گذشته جهت رفع سوءتغذیه ۳۱۰۰۰ هزار بسته غذایی در حوزه تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر توزیع‌شده است، خاطرنشان کرد: سبد‌های غذایی هر دو ماه یک‌بار در حوزه دانشکده توزیع می‌شود و از مردم درخواست می‌شود، جهت بهبود و حفظ سلامت خود از رفتار‌های نامناسب غذایی ازجمله استفاده از غذا‌های رستوران، فست فود و خیابانی و مصرف آن‌ها در ظروف پلاستیکی پرهیز کنند.

انتهای پیام/گ

توزیع غذا در مناطق محروم سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار