فرماندار کهگیلویه گفت: برای تکمیل مسافت باقیمانده محور پاتاوه دهدشت حدود 200 میلیارد تومان دیگرنیاز داریم.

پوزش در گفت و گوی اختصاصی باخبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج   با اشاره به اینکه محور پاتاوه دهدشت یکی از پروژه های مهم ملی است گفت: این طرح که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان در سال 1373 است طولی به اندازه 163 کیلومتر دارد.
فرماندار کهگیلویه  با بیان اینکه این محور ارتباطی در 4 قطعه اجرایی شده است گفت :تنها قطعه سوم  این محور که  از سال 85 ساخت آن آغاز و تا به امروز 230 میلیارد تومان برای اجرای آن هزینه شده است  به کندی صورت می گیرد.
وی با بیان اینکه محور پاتاوه دهدشت تاکنون 75درصد پیشرفت فیزیکی داشته است عنوان کرد:برای تکمیل مسافت باقیمانده این طرح حدود 200 میلیارد تومان دیگرنیاز داریم.
پوزش اظهار کرد: در سفر هیئت دولت در سال 95 مبلغ 150 میلیارد تومان به طرح پاتاوه دهدشت اختصاص که این میزان در سال 95 و 96 تخصیص داده شد و 50 میلیارد دیگر هم ازطرف دفتر مقام معظم رهبری به این طرح اختصاص یافت.
فر ماندار کهگیلویه با بیان اینکه محور پاتاوه دهدشت شامل چند قطعه است گفت:این پروژه از این جهت که کریدور جنوب به مرکز کشور محسوب می شود و همچنین شهرستان کهگیلویه را از بن بست خارج می کند جزء طرح های مهم ملی به شمار می رود.
وی عنوان کرد: با بهره بر داری از این محور رونق اقتصادی و اشتغال زایی خوبی در شهرستان کهگیلویه ایجاد خواهد شد.
پوزش یکی از دلایل به طول کشیدن اجرای محور پاتاوه دهدشت را صعب العبور بودن این محور دانست و افزود: عدم نقدینگی و تامین اعتبار به موقع از دیگر دلایل طولانی شدن بهره برداری ازاین طرح است.
وی گفت: در قطعه سوم محور پاتاوه دهدشت که 63 کیلومتر طول دارد 7 تونل تعبیه شده است که این تونل ها در مجموع 5 هزار و 500 متر طول دارد و از این تعداد 3 تونل آن زیر بار ترافیک است.

 انتهای پیام/غ

تکمیل محور پاتاوه دهدشت به کندی صورت می گیرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.