بیش از هزار یورو، هزینه نگهداری ماهانۀ محافظ سابق بن لادن در آلمان

دولت آلمان ماهانه بیش از هزار یورو از محل دریافت مالیات را برای نگهداری از محافظ سابق اسامه بن لادن صرف می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی اکسپرس؛ مالیات دهندگان آلمانی ماهانه مبلغ 1167 یورو (بیش از 1000 پوند) برای نگهداری از محافظ سابق «اُسامه بن لادن» پرداخت می کنند.

«سامی ایی»، محافظ شخصی سابق بن لادن و از اتباع تونس، پس از هلاکت اربابش از کشور آلمان درخواست پناهندگی کرد و از آنجا که آلمان یکی از پناهگاه های امن برای تروریست ها است، با درخواست وی موافقت شد.

دولت تونس در راستای اجرای عملیات مقابله با تروریست و شناسایی اتباع این کشور که به گروه های تروریستی پیوسته بودند، سامی ایی را به عنوان یکی از گزینه های تحت تعقیب معرفی کرد. در همین راستا، سامی ایی با این توجیه که در عملیات تروریستی گروه القاعده شرکت نکرده و صرفا وظیفه حفاظت از جان بن لادن را برعهده داشته است، موفق شد در آلمان پناهنده شود.

با اقدامات حزب ضد مهاجر آلمان در پارلمان این کشور، او نیز مشمول پناهجویانی شد که باید به کشور خودشان بازگردند. دولت آلمان در راستای اجرای سیاست های  اخراج پناهجویان، ابتدا حکم اخراج وی را نیز صادر کرد. ولی سامی ای با ادعاهای عجیب در خصوص خطراتی که با بازگشت به کشورش متوجه او می شود، موفق شد اقامت خود در آلمان را حفظ کند.

ایالت نوردراین-وستفالن آلمان اعلام کرده است ماهانه مبلغ 1167 یورو به سامی ایی، همسر و 4 فرزند وی پرداخت می شود.

انتشار اخبار مربوط به حمایت مالی دولت آلمان از یک تروریست، موجی از انتقادات را به دنبال داشته است. «اکهارت ریبرگ»، مسئول بودجه اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان، ضمن انتقاد از هزینه بالای حمایت از یک تروریست گفت:  در اینجا مشخص شد قانون پناهندگی در آلمان مورد سوءاستفاده قرار گرفته است. ما باید با پول مالیات دهندگان، هزینه های یک تروریست را رفع و رجوع کنیم چون نمی توانیم او را از کشورمان اخراج کنیم. من واقعا از قوانین دادگاه ها سر در نمی آورم.

در حال حاضر، سرویس های امنیتی سامی ایی را یکی از اعضای خطرناک گروه های افراطی معرفی می کنند و به همین منظور هیچ کشوری حاضر به حفاظت و اعطای پناهندگی به او و خانواده اش نشده است. به نظر می رسد با حکم دادگاه آلمان، سامی ایی برای مدتی نامحدود در این کشور زندگی کند.

سامی ایی 42 ساله در سال 1997 برای تحصیل به آلمان رفت و  در اواخر دهه 1990به افغانستان سفر و به عنوان محافظ بن لادن فعالیت کرد. ولی با هلاکت بن لادن او نیز به آلمان فرار کرد. از آنجایی که وی از سوی دولت تونس تحت تعقیب  بود، موفق شد پناهندگی آلمان را کسب کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار