لیگ قهرمانان اروپا؛

بایرن مونیخ - رئال مادرید/ باواریایی‌ها به دنبال انتقام، زیدان در اندیشه هت تریک

تیم‌های بایرن مونیخ و رئال مادرید در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا امشب (چهارشنبه) در مونیخ به مصاف هم می‌روند.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در دومین دیدار دور رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، از ساعت ۲۳ و ۱۵ دقیقه امشب (چهارشنبه) تیم‌های بایرن مونیخ و رئال مادرید در ورزشگاه آلیانز آرنای شهر مونیخ و با قضاوت کویپرس هلندی به مصاف هم می‌روند. این دو تیم در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان فصل گذشته نیز به مصاف هم رفتند که رئال مادرید موفق شد در دیدار‌هایی جنجالی با نتیجه شش بر سه در مجموع دو مسابقه باوارایی‌ها را حذف کنند.

بایرن مونیخ - رئال مادرید/

بایرن مونیخ در حالی به مصاف رئال مادرید می‌رود که در رقابت‌های بوندس لیگا به راحتی و مقتدرانه قهرمان شده است و در جام حذفی آلمان نیز باز هم مقتدرانه به فینال رسید. تیمی که در ابتدای فصل با آنچلوتی به بن بست رسیده بود و با بازگشت یوپ هاینکس که بازنشسته شده بود، روی نیمکت این تیم، دوباره بایرن اوج گرفت. در پایان این فصل یوپ هاینکس دوباره بازنشسته خواهد شد و می‌خواهد مانند دفعه قبل با کسب سه گانه بارنشسته شود.

بایرن در راه رسیدن به نیمه نهایی با قرعه‌های خوبی مواجه شد. این تیم پس از اینکه در مرحله گروهی بعد از پاری سن ژرمن دوم شد در مرحله بعد بشیکتاش را به راحتی شکست داد و در یک چهارم نیز سویا نتوانست مزاحمت خاصی برای شاگردان هاینکس ایجاد کند.

البته بایرن در هفته‌های اخیر بدشانسی نیز آورده است و آرتورو ویدال، داوید آلابا و تولیسو را به دلیل مصدومیت از دست داده است. ویدال ادامه فصل را از دست داده، اما آلابا و تولیسو ممکن است به بازی امشب برسند.

بایرن مونیخ - رئال مادرید/

در طرف مقابل رئال مادرید قرار دارد که نه در رقابت‌های لالیگا موفقیتی کسب کرده است و نه در جام حذفی اسپانیا توانست پیشروی کند به همین دلیل زیدان تمام تمرکزش را بر روی لیگ قهرمانان گذاشته است تا حداقل به یک جام در این فصل برسد.

رئال مادرید برخلاف بایرن مونیخ راه سختی را تا رسیدن به این مرحله پیموده است. این تیم در مرحله گروهی در یکی از سخت‌ترین گروه‌ها قرار داشت و پس از تاتنهام در مکان دوم جدول قرار گرفت. آن‌ها در مرحله بعد به پاری سن ژرمن برخورد کردند که موفق شدند مقتدرانه این تیم پرستاره را از پیش رو بردارند. کهکشانی‌ها در یک چهارم نیز به مصاف یوونتوس رفتند و در حالی که بازی رفت را سه بر صفر پیروز شده بودند، در بازی برگشت و در یک مسابقه پرحاشیه و جنجالی با پنالتی دقیقه ۹۲ راهی مرحله بعد شدند. پنالتی‌ای که به نظر بسیاری از کارشناسان درست نبود و به نظر می‌رسید رئال مثل یک چهارم نهایی پارسال با کمک داوران راهی نیمه نهایی شد.

بایرن مونیخ - رئال مادرید/

شاگردان زیدان در 2 سال گذشته قهرمان این مسابقات شدند و اگر موفق شوند از سد این مرحله عبور کنند برای سومین بار پیاپی است که به فینال می‌رسند و یک رکورد فوق العاده از خود به جای می‌گذارند.

دیدار امشب 2 تیم بیست و پنجمین مصاف اروپایی 2 تیم است و امشب به پرتکرارترین بازی تاریخ جام باشگاه‌های اروپا/ لیگ قهرمانان هم تبدیل می‌شود. تا به حال هیچ 2 تیمی در اروپا در رقابت‌های رسمی اروپایی ۲۵ بار با هم بازی نکرده اند.

سهم هر 2 تیم از ۲۴ دیدار رودررو، ۱۱ پیروزی بوده و فقط 2 بازی با نتیجه مساوی خاتمه یافته است. رئال مادرید ۳۷ گل وارد دروازه بایرن مونیخ نموده، در حالی که بایرن مونیخ ۳۶ بار دروازه حریف را گشوده است.

این دوازدهمین مصاف 2 تیم در مرحله حذفی جام باشگاه‌های اروپا/ لیگ قهرمانان اروپا است. در ۱۱ مصاف قبلی، ۶ بار قو‌های سپید در مجموع 2 دیدار صعود کرده است و سهم اف سی هالیوود پنج صعود بوده است.

این هفتمین مصاف 2 تیم در نیمه نهایی جام باشگاه‌های اروپا/ لیگ قهرمانان است. در شش مصاف قبلی، ۴ بار لوس بلانکوس و ۲ بار باوارایی‌ها برنده بوده اند.

مونیخی‌ها در پنج مصاف آخر خود با رئال مادرید در لیگ قهرمانان شکست خوردند. هر پنج مسابقه هم در مرحله حذفی لیگ قهرمانان بوده است.

زیدان و هاینکس هر کدام در صورت کسب عنوان قهرمانی این فصل در لیگ قهرمانان، می‌توانند با سه قهرمانی اروپا، به عنوان پرافتخارترین سرمربی تاریخ این رقابت‌ها در کنار کارلو آنچلوتی (میلان و رئال مادرید) و باب پیزلی (لیورپول) لقب گیرند.

یوپ هاینکس هر دو تیم را قهرمان اروپا کرده است. او در فصل ۹۸-۱۹۹۷ به همراه رئال مادرید و در فصل ۱۳-۲۰۱۲ به همراه بایرن مونیخ، قهرمان اروپا شده است.

سریع‌ترین گل تاریخ لیگ قهرمانان در تقابل دو تیم به ثمر رسیده است. روی ماکای این گل را در ثانیه ۱۰.۱۲ در ۷ مارس ۲۰۰۷ به ثمر رسانده است

بایرن مونیخ در هیچ کدام از دیدار‌های خانگی این فصلش در لیگ قهرمانان شکست نخورده و در پنج مسابقه از شش دیدار اخیر، کلین شیت کرده است.

کریستیانو رونالدو با ۹ و جیووانی البر با ۴ گل، بهترین گلزنان دو تیم در برابر هم هستند.

بایرن مونیخ - رئال مادرید/

ترکیب احتمالی بایرن مونیخ:

  • اولرایش، بواتنگ، هوملز، کیمیش، رافینیا، مارتینز، تیاگو، رودریگز، ریبری، مولر، لواندوفسکی

ترکیب احتمالی رئال مادرید:

  • ناواس، راموس، واران، مارسلو، کارواخال، کاسیمیرو، کروس، مودریچ، ایسکو، بنزما، رونالدو

انتهای پیام/
پیش بازی مسابقه بایرن مونیخ و رئال مادرید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار