میزبانی آبادان از مسافران گردشگری دریایی درنوروز امسال

مدیر اداره بنادر و دریانوردی آبادان گفت: آبادان در نوروز امسال رتبه اول را در استان خوزستان و رتبه دوم را بین ۵ بندر کشور در میزان تعداد مسافران گردشگری دریایی کسب کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛رضا سفاری مدیر اداره بنادر و دریانوردی آبادان در همایش تجلیل از فعالان گردشگری دریایی گفت: امسال اتفاق بزرگی در حوزه گردشگری دریایی رخ داد و عزم بالایی پشت این موضوع قرار گرفت تا نتایج خوبی حاصل شود.

وی بابیان اینکه امسال سازمان بنادر و دریانوردی به‌عنوان متولی گردشگری دریایی معرفی شد افزود: گردشگری دریایی در سال‌های گذشته متولی خاصی نداشت.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی آبادان گفت: از 8 ماه پیش و زمانی که آقای راستاد رئیس سازمان بنادر و دریانوردی کشور شد تصمیم گرفت تولی گری این موضوع را بپذیرد و در ایام نوروز از بنادر کشور بازدید کرد.

سفاری بابیان اینکه این موضوع سبب شد در مجموعه ما یک هم‌افزایی ایجاد و منتج به آمار خوبی شود، افزود: در اسکله یادمان شهدا، سپاه همراهی کرد و ما نیز تجهیزاتی را دادیم و مردم شهر نیز نسبت به سال‌های گذشته استقبال بیشتری کردند.

وی گفت:در سال 94 که پایانه گردشگری را در آبادان راه انداختیم این میزان در ایام نوروز 257 هزار 857 نفر بود اما در سال 96 به 321 هزار و 672 مورد رسید.

سفاری افزود: میزان ورودی و خروجی در بندر آبادان در سال جاری نسبت به سال گذشته 60 درصد افزایش‌یافته است و به 515 هزار 232 مورد رسیده که بالاترین آمار گردشگری در خوزستان محسوب می‌شود.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی آبادان گفت: همچنین در 5 بندر قشم، آبادان، نوشهر، خرمشهر و انزلی بندر آبادان بعد از قشم رتبه دوم را در گردشگری دریایی کسب کرد.

انتهای پیام/د

آبادان میزبان بیشترین گردشگر دریایی

برچسب ها: گردشگری آبی ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.