سرمایه گذاری ژاپن در طرح‌های زیربنایی چهارمحال و بختیاری

ژاپنی‌ها برای سرمایه گذاری در اجرای طرح‌های زیربنایی و تولید انرژی‌های نو و تجدید پذیر در استان چهارمحال و بختیاری، اعلام آمادگی کردند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست با گروه سرمایه گذاری کشور ژاپن در شهرکرد گفت: چهارمحال و بختیاری زمینه‌ها، فرصت‌ها و ظرفیت‌های فراوانی در حوزه‌های انرژی‌های نو و تجدید پذیر، آب، تصفیه خانگی آب آشامیدنی و فاضلاب، سد سازی، شبکه آبیاری، راه، راه آهن، صنایع تبدیلی و تکمیلی محصولات کشاورزی، گردشگری، هتل سازی و اجرای مجموعه‌های تفریحی و رفاهی دارد.

وی با بیان وجود زیرساخت‌های لازم به منظور اجرای طرح‌های مختلف از سوی سرمایه گذاران داخلی و خارجی در چهارمحال و بختیاری افزود: اجرای طرح‌های تولید انرژی‌های نو و تجدیدپذیر از مهم‎ترین اولویت‌های استان می‌باشد.

عباسی اضافه کرد: چهارمحال و بختیاری دومین استان عشایر نشین کشور می‎باشد و اجرای پکیج‌های کوچک تولید انرژی برای این قشر ضروری است.

وی ادامه داد: این استان به سبب ارتفاع زیاد از سطح دریا، تابش مطلوب نور خورشید و دمای مطلوب، محل مناسبی برای اجرای طرح‌های انرژی خورشیدی می‌باشد.

استاندار چهارمحال و بختیاری، منطقه ویژه اقتصادی را از مهم‎ترین مزیت‌های این استان در زمینه تشویق و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی اعلام کرد.

عباسی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران معافیت‌های مالیاتی و شرایط مطلوبی برای حضور سرمایه گذاران در مناطق مختلف کشور فراهم کرده است افزود: دولت قصد دارد تا ۳۶ هزار طرح نیمه تمام خود را برای تکمیل و بهره برداری سریع‌تر در اختیار بخش خصوصی قرار دهد.

شویچی نیشیمورا نماینده گروه سرمایه گذار ژاپنی نیز گفت: دولت ژاپن برای اجرای طرح‌های انرژی نو یک هزار میلیارد دلار بودجه در نظر گرفته است.

وی با اشاره به ظرفیت ۲ و سه دهم برابری تولید برق از پنل‌های خورشیدی در ایران نسبت به ژاپن افزود: تاکنون نتوانسته ایم از این اعتبار، مبلغی را برای اجرای طرح‌های سرمایه گذاری در ایران هزینه کنیم.

گفتنی است: گروه سرمایه گذار ژاپنی به منظور بررسی زمینه‌های مختلف سرمایه گذاری در حوزه انرژی‌های خورشیدی هم اکنون و به مدت ۲ روز نقاط مختلف استان چهارمحال و بختیاری را به صورت میدانی بررسی می‌کنند.

پس از این بررسی، زمین مورد نیاز تعیین و تفاهم نامه همکاری منعقد می‌شود.

انتهای پیام/ز

سرمایه گذاری ژاپن برای اجرای طرح‌های تولید انرژی‌های نو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار