حمایت از طرح‌های سرمایه‎گذاری دارای توجیه اقتصادی

سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، از طرح‌های سرمایه‎گذاری دارای توجیه اقتصادی با تولید محصولات صادرات‌گرا حمایت می‌کند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، در نشست هم‎اندیشی سرمایه‎گذاری صنعتی در چهارمحال و بختیاری، در شهرکرد گفت: این سازمان از طرح‌های سرمایه‎گذاری دارای توجیه اقتصادی با تولید محصولات صادرات‎گرا و بازگشت سرمایه ۱۵ درصد در کشور حمایت می‌کند.

منصور معظمی اظهار داشت: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران پس از تکمیل مطالعات و جمع بندی نهایی، نسبت به اعلام نحوه مشارکت در این پروژه‌ها اقدام می‌کند.

وی افزود: برای توسعه صنعت نفت کشور در شرایط عادی ۲۵ میلیارد دلار و برای گسترش صنایع عادی، سالانه هشت میلیارد دلار سرمایه مالی نیاز است.

معظمی یادآور شد: بهبود روابط بین المللی و همچنین تنش زدایی جهانی از مهم‌ترین راهکار‌های افزایش سرمایه گذاری و جذب منابع سرمایه‌ای محسوب می‌شود.

وی گفت: در ۵۰ سال گذشته و از آغاز فعالیت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، ۲۵۰ طرح بزرگ در کشور سرمایه‎گذاری شده است.

معظمی همچنین، رفع مشکل بیکاری و افزایش اشتغال در نقاط مختلف کشور را از دغدغه‌های دولتمردان بیان و اضافه کرد: فعال شدن این شرکت در چهارمحال و بختیاری، باعث تحول اساسی در وضعیت اشتغال و اقتصاد این استان می‌شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری هم در این نشست گفت: این استان ظرفیت‌های بالا و قابل توجهی برای ورود سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) به منظور سرمایه گذاری دارد.

اقبال عباسی اضافه کرد: به منظور جذب سرمایه‎گذاران داخلی و خارجی در بخش‌های مختلف چهارمحال و بختیاری، تسهیلات و زیرساخت‌های مورد نیاز تأمین و ارائه می‌شود.

وی، کاهش مشکل بیکاری و بهبود وضعیت اقتصادی در چهارمحال و بختیاری را از مهم‌ترین برنامه‌های اولویت دار مسئولان این استان بیان کرد و افزود: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران می‌تواند از ظرفیت‌های موجود در راستای سرمایه گذاری‌های کوچک با اشتغال زایی بالا بهره گیری کند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز گفت: تولید کاغذ از سنگ، تولید کمپرسور کولر خودرو و تولید سنگ‌های تزئینی صادراتی از جمله طرح‌های پیشنهادی قابل سرمایه گذاری مشارکتی در استان با ایدرو می‌باشد.

سید نعیم امامی گفت: طرح تولید کانتینر یخچال دار، مشارکت در طرح‌های اقتصادی مانند تولید خودرو در شهرک صنعتی بروجن و مطالعه استقرار یکی از خطوط تولید خودروی کشور در چهارمحال و بختیاری، از دیگر طرح‌های پیشنهادی اداره کل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) است.

گفتنی است: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، شرکت خوش‌های ایرانی است که در تیرماه ۱۳۴۶ و با دو وظیفه اصلی ایجاد بنگاه‌های صنعتی جدید و نوسازی بنگاه‌های فرسوده تأسیس شد و در زمینه سرمایه گذاری و مدیریت بر حوزه‌های انرژی، بازرگانی، استخراج معادن، کشاورزی و راه آهن فعالیت دارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به منظور افتتاح ۱۵ طرح صنعتی استان چهارمحال و بختیاری به مناسبت دهه مبارک فجر، به شهرکرد سفر کرد.

انتهای پیام/خ

رفع بیکاری و افزایش اشتغال از دغدغه‌های دولتمردان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار