باید به سمت تولید محصولات صادراتی حرکت کرد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: باید به سمت تولید محصولات صادراتی حرکت کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ منصور معظمی به مناسبت دهه مبارک فجر و در آیین بهره برداری از ۱۵ طرح صنعتی چهارمحال و بختیاری در شهرکرد، با تأکید بر ضرورت اشتغال‎زایی در جامعه گفت: دولت با تمام توان در پی ایجاد اشتغال و افزایش سرمایه‌گذاری و بهره‌وری است.

وی، سیاست‌های جمهوری اسلامی در این زمینه را مدبرانه دانست و با اشاره به توطئه‎های دشمن برای ایجاد یأس و ناامیدی در جامعه تأکید کرد: باید با هوشیاری، دقت و تلاش بیشتر به جامعه و بویژه جوانان امید داده شود و مراقب باشیم که در زمین دشمن حرکت نکنیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، حرکت به سمت تولید محصولات صادرات گرا با هدف جذب سرمایه‌گذاری خارجی و افزایش اشتغال و درآمد در جامعه را ضروری بیان کرد و افزود: تمام ارکان نظام بر این مسئله اتفاق نظر دارند.

معظمی با بیان وجود نقدینگی بالا در کشور اضافه کرد: با مدیریت صحیح و هنرمندانه می‌توان از این نقدینگی برای افزایش تولید، اشتغال و بهره وری استفاده کرد.

وی اظهار داشت: بخشی از مشکل صنعت در کشور و همچنین استان چهارمحال و بختیاری، مربوط به تقاضاست و بنابراین باید به سمت تحریک تقاضا برای رونق صنعت پیش رفت.

معظمی گفت: هم اکنون سیستم بانکی کشور در شرایط سرزند‌ه‎ای قرار ندارد و نرخ بانکی کمرشکن است و کمتر صنعتی را می‌توان با این نرخ بانکی اداره کرد.

وی افزود: در بودجه سال ۹۷ تمهیداتی برای رفع مشکلات سیستم بانکی پیش بینی شده است که با افزایش سرمایه، قدرت مانور بانکی بیشتر می‎شود و این یک فرصت و چشم انداز بهتر برای بخش صنعت خواهد بود.

معظمی همچنین از آمادگی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران برای مشارکت در پروژه‌های با تکنولوژی جدید در جهت جذب سرمایه‎گذار خارجی خبر داد.

وی درخصوص تعویض خودرو‌های فرسوده هم گفت: تعویض ۲۰۴ هزار دستگاه خودروی فرسوده با اولویت ناوگان عمومی در کشور در مدت سه سال و با ۱۱ میلیارد دلار سرمایه‎گذاری در دستور کار قرار دارد که ۵۰ درصد آن توسط وزارت نفت، ۳۰ درصد توسط بانک‌ها و ۲۰ درصد با مشارکت مردمی تأمین می‌شود.

به گفته معظمی؛ این امر سبب کاهش مصرف سوخت و آلاینده‌ها برای ناوگان عمومی خواهد شد.

انتهای پیام/ف

سال آینده چشم انداز بهتری برای صنعت ایجاد می‎شود

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار