نگرانی از بروز احتمالی اپیدمی در مناطق زلزله زده با شروع فصل گرما

رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه در ساماندهی فاضلاب نقاط زلزلع مشکلاتی وجود دارد، از بروز احتمالی اپیدمی در این نقاط و فصل گرما ابراز نگرانی کرد.

نگرانی از بروز احتمالی اپیدمی  در مناطق زلزله زده با شروع فصل گرما به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  محمد مهدی گویا  رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت گفت: خوشبختاته در حال حاضر وضعیت بهداشتی مناطق زلزله زده رو به بهبود است.

وی اشاره ای به سرویس های بهداشتی در این مناطق داشت و افزود: به لحاظ تعداد این سرویس ها مشکلی نداریم اما در مدیریت و ساماندهی فاضلاب مشکلاتی وجود دارد که با تلاش شبانه روزی نیروها امیدواریم که این مشکل حل و فصل شود تا شاهد بیماریهای واگیر در این مناطق نباشیم باید این مهم به درستی مدیریت شود تا بیماریهایی چون سالک که با فصل گرما تشدید می شود، شیوع پیدا نکند.

وی بروز بیماری های گوارشی و مسمومیت را یکی از نگرانی های عمده در مناطق زلزله زده عنوان کرد و بیان داشت: برای خلل در برق رسانی و عدم امکانات سرمایشی مناسب در فصل گرما این بیماری را تشدید خواهد کرد.

این مسئول از سم پاشی مناطق زلزله زده خبر داد و اظهار داشت: با گرم شدن هوا در مناطق گرمسیری احتمال گزیدگی توسط مار و عقرب زیاد می شود لذا در این خصوص به اندازه کافی سرم های ضد مار و عقرب تهیه شده است.

 

انتهای پیام/ز

 

گرم شدن هوا در مناطق گرمسیری احتمال گزیدگی مار و عقرب افزایش می یابد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.