آیت‌الله مکارم شیرازی مطرح کرد:

صاحب تلگرام به فرمان صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها عمل می‌کند

مرجع تقلید شیعیان گفت: فضای مجازی مانند بیگانه‌ای به آرامی وارد منزل شد و منافعی نشان داده است که برخی باور کردند که وجود آن برای زندگی ضروری است.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی ، مرجع تقلید شیعیان پیش از ظهر امروز در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با نقل حدیثی از پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: بر اساس این حدیث، هنگامی‌که یکی از خادم و پیشخدمت شما غذا برایتان آورد، او را سر سفره با خود بنشانید، اگر او حاضر به این کار نشد لقمه با دست خود برای او بگیرید و به او بدهید.

وی افزود: مسئله اختلاف طبقاتی یکی از مسائلی است که از ابتدای تاریخ بوده و هنوز هم وجود دارد، با اینکه بشر از یک پدر و مادر بودند اما یک سری اختلافاتی ایجاد کرده‌اند که عده‌ای بالانشین و عده‌ای پایین‌نشین هستند، این اختلاف الآن نیز وجود دارد ببینید سفیدپوستان با سیاه‌پوستان چه تفاوت‌هایی در آمریکا با همدیگر دارند، گاهی یک دکورهایی نشان می‌دهند که بگویند ما بین شهروندان خود تفاوت قائل نیستیم اما این‌ها همه یک دکور است و در عمل این‌گونه نیست.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه کلمه عجم و عرب خود دلیلی برای قائل بودن انسان‌ها بر وجود اختلاف طبقاتی است، تصریح کرد: اذان گوی پیامبر اکرم(ص) بلال حبشی بوده، و در آن زمان اذان‌گو دارای مقام و منزلت فراوانی بود، و ایشان برای آزادی بردگان بسیار تلاش کردند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با تأکید بر برداشتن فاصله‌های طبقاتی در جامعه اظهار داشت: اسلام نمونه‌های زیادی از تعالیم دینی درباره برداشتن فاصله‌های طبقاتی دارد، امیدواریم ما گرفتار خود برتربینی نشویم و بتوانیم عملاً اسلام را در عمل نشان دهیم و این برادری‌ها و تواضع‌ها و همسان‌سازی‌ها در زندگی ما آشکار و روشن باشد.

وی با اشاره به مسئله مهم روز یعنی فضاهای مجازی گفت: ما داشتیم برای خود زندگی می‌کردیم اما یک بیگانه آمده و در راستای منافع خود یواش‌ یواش در زندگی ما لانه کرده و چنان این امر اتفاق افتاده که گویی این بیگانه همیشه بوده است، این بیگانه در براندازی کمک می‌کند و اقتصاد و همه زندگی ما را تحت تأثیر قرار داده است در بیرون انداختن این بیگانه‌ی در خانه لانه کرده نباید تردید داشته باشیم.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه طرد این بیگانه یعنی تلگرام دارای هزینه است، خاطرنشان کرد: هنوز عده قلیلی نظر منفی می‌دهند چراکه می‌گویند نمی‌توانیم ما می‌گوییم می‌توانیم، با انجام اقداماتی چون غنی‌سازی شبکه‌های داخلی، فرهنگ‌سازی برای مردم، پیش‌قدمی سران و مسئولان نظام در این رابطه، تقویت شبکه‌های داخلی، پاسخگویی به نیازهای مردم و جانشین خوب ساختن شبکه‌های اجتماعی می‌توان در راستای ترد این بیگانه در کشور قدم برداشت.

وی تلگرام را خطر بزرگی دانست که باید از جامعه برطرف شود و تصریح کرد: ما خطر این شبکه‌ها را دیدیم‌، تلگرام که مهم‌ترین این‌ها است صاحبش یک یهودی روسی تبار است و سر بر فرمان صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها است، که روس‌ها هم اقدام به فیلتر این شبکه اجتماعی کردند، ما نیز باید سعی کنیم در این رابطه روی پای خود بایستیم و اگر خلأهایی وجود دارد آن‌ها را برطرف کنیم تا این مشکل اجتماعی با همت عموم برطرف شود.

انتهای پیام/ت

مسئولان در تقویت شبکه‌های اجتماعی داخلی پیش‌قدم باشند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار