رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی:

اعتماد بیجا به صاحب مغازه عامل برداشت غیرمجاز شد

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان آذربایجان غربی مهمترین عامل برداشت غیر مجاز را اعتماد به دیگران و واگذاری کارت بانکی و رمز آن به دیگران دانست.

اعتماد بی‌جا به صاحب مغازه عامل برداشت غیر مجاز شدبه گزارش  حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ حسن کوره‌بلاغی از شناسایی صاحب مغازه‌ای خبر داد که با سوء‌استفاده از اعتماد مشتری خود اقدام به برداشت اینترنتی غیر مجاز از حساب بانکی وی نموده بود.

وی افزود: با مراجعه احدی از شهروندان مبنی بر برداشت مبلغ ۳۰ میلیون ریال از حساب بانکی وی، موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت و با بررسی و تحقیقات صورت گرفته مشخص گردید که برداشت‌ها به صورت خرید اینترنتی بوده است.

سرهنگ کوره‌بلاغی ادامه داد: در جریان رسیدگی به پرونده مورد نظر با اقدامات پلیسی و فنی خاص متهم شناسایی و با دستور مقام قضایی به این پلیس دلالت داده شد.

این مقام ارشد انتظامی گفت: در تحقیقات بعمل آمده از متهم و با مشاهده مستندات کافی پرونده به بزه ارتکابی خود اعتراف و اعلام داشت که شاکی از مشتریانش بوده که جهت تسویه حساب مانده بدهی خود در قبال خرید از طریق برنامه آپ، اطلاعات کارت بانکی خود را در اختیارش قرار داده بود و وی نیز با انگیزه منافع مالی اقدام به این عمل مجرمانه نموده است.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی با اشاره به اینکه اکثر برداشت‌ها و جرایم اقتصادی در نتیجه اعتماد بی‌جا به طرف مقابل می‌باشد، به شهروندان توصیه کرد: به هیچ وجه اطلاعات کارت بانکی خود را در اختیار دیگران قرار نداده و امورات بانکی را خود شخصا انجام دهید و در صورت ناچاری در اولین فرصت اقدام به تغییر رمز اول و دوم نمائید.

وی با بیان اینکه رمز‌های یکسانی برای تمامی حساب‌های بانکی خود انتخاب نکنید، تاکید کرد: از انتخاب سال تولد، شمار شناسنامه و اعداد این چنینی که قابل حدس زدن هستند برای رمز گذاری کارت‌های بانکی خود استفاده نکنید.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی ادامه داد: تغییر دادن دور‌های رمز‌های اول و دوم کارت‌های بانکی یک ضرورت است که می‌تواند جلوی سوء استفاده و برداشت غیر مجاز را بگیرد.

سرهنگ کوره بلاغی گفت: پل ارتباطی با شهروندان، سایت این پلیس قسمت ارتباطات مردمی بوده و شهروندان در صورت مواجهه با موارد مشکوک در فضای مجازی می‌توانند از این طریق اعلام دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار