تقسیط مالیات در استان اصفهان به صورت سلیقه‌ای صورت می‌گیرد

تقسیط مالیات در استان اصفهان به صورت سلیقه‌ای صورت می‌گیرد و زمانی که وزارت دارایی برای مدیر کل تفویض اختیار می‌کند و به وی اجازه تعیین تعداد اقساط مالیات پرداختی را می‌دهد، این امر باعث ایجاد تبعیض و برخورد سلیقه‌ای می‌شود.

رئیس اتحادیه مصنوعات چوبی استان اصفهان  در گفت‌وگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، ، در رابطه بحث مالیات که در حال حاضر به عنوان یکی از مهم‌ترین معضلات پیش روی واحدهای تولید است، اظهار کرد: دلیل توقف فعالیت بسیاری از واحدهای تولیدی، عدم پرداخت به موقع مالیات و توقیف حساب‌های بانکی آن‌ها توسط دولت بوده است.

محمد شادمند افزود: زمانی که حساب‌های بانکی یک واحد تولید توقیف می‌شود، دیگر مواد اولیه به این واحد فروخته نمی‌شود که عدم دریافت مواد اولیه نیز خود به خود به تعطیلی واحد تولیدی منجر می‌شود.

رئیس اتحادیه مصنوعات چوبی در استان اصفهان بیان کرد: در شرایطی که بسیاری از تولیدکنندگان در پرداخت به موقع مالیات با مشکل روبرو شده‌اند، تقسیط مالیات توسط اداره دارایی نیز با معضلات مربوط به خود همراه شده است.

شادمند در همین راستا اذعان کرد: تقسیط مالیات در استان اصفهان به صورت سلیقه‌ای صورت می‌گیرد و زمانی که وزارت دارایی برای مدیر کل تفویض اختیار می‌کند و به وی اجازه تعیین تعداد اقساط مالیات پرداختی را می‌دهد، این امر باعث ایجاد تبعیض و برخورد سلیقه‌ای می‌شود.

وی تصریح کرد: این عوامل دست به دست هم می‌دهد تا فعالیت واحدهای تولیدی که در پرداخت مالیات ناتوان هستند متوقف شوند که بر اساس اعلام اداره دارایی استان اصفهان، در سال 96، 40 درصد از مؤدیان مالیاتی نسبت به دوره مشابه سال گذشته ریزش داشته‌اند که یا با تعطیلی واحدهای تولیدی این امر اتفاق افتاده و یا با جابجایی واحد تولیدی به یک مکان دیگر بوده است.

رئیس اتحادیه مصنوعات چوبی در استان اصفهان در رابطه با افزایش حقوق کارگران در سال 97 یادآور شد: در واقع این میزان افزایش حقوق در وضعیت اقتصادی کارگر تفاوت چندانی ایجاد نمی‌کند و به دلیل شرایط تورمی که در جامعه وجود دارد، در نهایت قدرت خرید کارگر تفاوت چندانی نمی‌کند.

شادمند اضافه کرد: زمانی که بحث افزایش حقوق کارگران مطرح شود به دنبال آن افزایش هزینه‌های تولیدکننده نیز اتفاق می‌افتد که همین امر به رشد قیمت تمام شده محصولات تولیدی خواهد انجامید.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که برای ارتقای سطح رفاهی کارگران در جامعه باید از روش‌های دیگری نظیر بن خرید و ارائه تخفیف به جای افزایش حقوق در فروشگاه‌های معین استفاده کرد.

رئیس اتحادیه مصنوعات چوبی در استان اصفهان تأکید کرد: باید به مشکلات تولیدکنندگان بیش از پیش توجه شود زیرا تولیدکنندگان سرمایه‌های جامعه هستند و در واقع از سرمایه‌های خود در راستای پیشرفت جامعه و ارتقای محیط کسب‌وکار بهره گرفته‌اند.

شادمند در ادامه با ارائه راه کاری در نحوه هر چه بهتر و متناسب‌تر مالیات از تولیدکنندگان اذعان داشت: اداره مالیات می‌تواند برای تولیدکننده‌ای که تعداد کارگر بیشتری را جذب می‌کند، تخفیف‌های مالیاتی در نظر بگیرد و در واقع با وضع قانون مشخصی، اخذ مالیات پلکانی را به عنوان راه کاری برای افزایش وصولی مالیات از واحدهای تولیدی و افزایش اشتغال‌زایی در نظر بگیرد.

رئیس اتحادیه مصنوعات چوبی در استان اصفهان در پایان اظهار داشت: با این روش هزینه‌هایی که دولت برای ایجاد اشتغال برای بیکاران نیز باید صرف کند، کاهش یافته و در طرف مقابل نیز برای تولیدکننده نیز انگیزه ایجاد می‌شود که فعالیت خود را گسترش دهد و با نیروی کار بیشتری به تولید خود ادامه دهد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.