روسیه: آمریکا و اتحادیه اروپا حق اصلاح برجام را ندارند

نماینده روسیه در اتحادیه اروپا، آمریکا و این اتحادیه را مجاز به اصلاح توافق هسته‌ای ایران ندانست.

روسیه: آمریکا و اتحادیه اروپا حق اصلاح برجام را ندارندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، ولادیمیر چیزوف، نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا، روز چهارشنبه در بدو ورود به کنفرانس بین‌المللی بروکسل درباره سوریه اعلام کرد اتحادیه اروپا و آمریکا حق اصلاح توافق هسته‌ای ایران (برجام) را ندارند و هیچ کس نمی‌تواند از طرف یک گروه در این باره صحبت کند.

نماینده روسیه در اتحادیه اروپا در گفتگو با خبرنگاران درباره برگزاری مذاکره پشت درهای بسته میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا و آمریکا در خصوص اصلاح توافق هسته‌ای ایران گفت: کشورهای آلمان، انگلیس و فرانسه در مورد موضوعی با آمریکا به توافق رسیده‌اند که نه ما و نه همتایان چینی ما با آن موافق نیستیم. همه این توافق (برجام) را امضاء کردند و هیچ کس اتحادیه اروپا را مجاز به گفتگو در این باره از طرف شش کشور مختلف نمی‌داند.

چیزوف تاکید کرد: به گفته خبرنگاران، در دیدار امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، از آمریکا، آنها (رئیس جمهور آمریکا و فرانسه) درباره موضوعات تا حدی متفاوت گفتگو کرده‌اند.

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در زمان حضور در نشست بروکسل درباره سوریه موضع قاطع خود را در خصوص حفظ برجام اعلام کرد. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد تنها یک توافق با ایران وجود دارد و آن چیزی است که به عنوان برنامه هسته‌ای تهران شناخته می‌شود. این توافق موثر بوده است و باید آن را حفظ کرد.

رئیس جمهور فرانسه پیش از این در یک کنفرانش خبری مشترک با همتای آمریکایی خود اعلام کرد: پاریس آماده همکاری با واشنگتن درباره توافق جدید با توجه به برنامه هسته‌ای تهران است.

رئیس جمهور آمریکا در موقعیت‌های متعدد توافق هسته‌ای ایران را ناقص خوانده و مدعی شده بود که برجام نمی‌تواند از دستیابی ایران به سلاح‌های هسته‌ای جلوگیری کند و تنها می‌تواند این روند را  به تعویق بیندازد. در 12 ماه ژانویه سال 2018 ترامپ اعلام کرد در صورت اصلاح نشدن توافق هسته‌ای ایران، واشنگتن از آن خارج خواهد شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار