ترجمه کتاب "فیزیولوژی و متابولیسم سلولی فعالیت بدنی"

کتاب" فیزیولوژی و متابولیسم سلولی فعالیت بدنی" در گیلان ترجمه و منتشر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ سعید رهسپار رئیس اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه گیلان گفت: کتاب" فیزیولوژی و متابولیسم سلولی فعالیت بدنی" ترجمه دکتر حمید اراضی عضو هیأت علمی گروه فیزیولوژی ورزشی دانشگاه گیلان و همکاران سیاوش رحمتی و مامک مظفری در ۱۸۸ صفحه از سوی نشر علم و حرکت به چاپ رسید.
وی افزود: بی تحرکی یکی از دلایل اصلی بیماری‌ها در کشور‌های در حال توسعه است. بنابراین، پژوهش‌های جامعی به بررسی تنظیم فیزیولوژی و انقباض عضله برای واکاوی پیامد‌های متابولیک و فیزیولوژیکی بی تحرکی اختصاص داده شده است و هدف این کتاب نشان دادن نمای علمی از مبنا و پیشرفت فیزیولوژی سلول‌های عضلانی اسکلتی است.
رئیس اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه گیلان گفت: اطلاعات اصلی ارائه شده دراین کتاب شامل مروری بر مورفولوژی سلول عضلانی، بیوشیمی، زیست شناسی مولکولی و فیزیولوژی همراه با تاکید ویژه بر غشاء سلولی، متابولیسم انرژی و انقباض سلولی است.
سعید رهسپار تصریح کرد: این کتاب با رویکردی علمی و پژوهش محور، موضوعات مرتبط با متابولیسم بدن انسان و فعالیت ورزشی را در قالب چهارده فصل مطرح کرده است و دانشجویان و متخصصان را با آخرین دستاورد‌های علمی دراین زمینه آشنا می‌کند.

انتهای پیام/ق

کتاب "فیزیولوژی و متابولیسم سلولی فعالیت بدنی" دردانشگاه گیلان ترجمه شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.