حفظ محیط زیست یک مطالبه و حق جامعه است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: حفظ محیط زیست یک مطالبه و حق جامعه است و باید در این راستا به درستی عمل شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛امیر قادری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل حفاظت از محیط زیست کردستان، گفت: حفظ محیط زیست یک مطالبه و حق جامعه است و باید در این راستا به درستی عمل شود.

وی خاطرنشان کرد: با سدهایی که ترکیه بر روی دجله و فرات احداث کرده و حقابه را رعایت نکرده استان‌های شمالی ما دیگر در آینده قابل سکونت نخواهد بود در صورتی که  مداخله در طبیعت باید خیلی منطقی و برنامه‌ریزی شده باشد.

معاون امور عمرانی استاندار کردستان تصریح کرد: انتقال آب بین حوزه، یک ظلم و خیانت آشکار است و مشکلات امروز در حوزه محیط زیست نشان می‌دهد که به درستی و به صورت مناسب در این راستا عمل نمی‌کنیم.

وی اذعان داشت: انتقال آب از جایی به جایی دیگر پیامدهای زیست‌محیطی دارد و قبل از اجرای هر تصمیم و برنامه‌ای باید به پیامدهای آن توجه داشته باشند.

قادری با بیان اینکه ما در کردستان بخشی‌نگر نیستیم، ولی کردستان طبیعت تقریبا بکری دارد و باید برای حفظ آن تلاش شود، گفت: به عنوان یک مسوول از انتقال آب واقعا نگران هستیم و از سازمان محیط زیست این تقاضا را دارم که به مسوولیت خود در این راستا عمل کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان  اضافه کرد: بخشی از این موضوع را باید در سطح استان و بخشی را در سطح کلان پیگیری کنیم تا شاهد تکرار تجربه تلخ دریاچه ارومیه نباشیم.

وی با بیان اینکه هر چقدر رهاسازی انجام می‌شود آبی به دریاچه ارومیه وارد نمی‌شود، گفت: انتقال آب از کردستان، آذربایجان و غیره به این دریاچه هیچ دردی را دوا نمی‌کند و تنها به ضرر این استان‌ها است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان با تاکید براینکه همه باید نگران زمین باشیم، گفت: باید تلاش کنیم اقدامات و تصمیماتی که در حوزه‌های مختلف می‌گیریم با تاکید بر حفظ محیط زیست باشد.

وی افزود: پروژه‌های عمرانی بدون پیوست محیط زیستی نباید اجرا شود چرا که هر نوع توسعه‌ای بدون توجه به محیط زیست کار عبثی است.

قادری با بیان اینکه کردستان به لحاظ اشتغال مشکل دارد، گفت: آب استان می‌تواند روی اشتغال استان و ثروت و اقتصاد کشور تاثیرگذار باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان  گفت: تغییر کاربری‌های رانتی در کردستان متوقف شده است به نحوی که در چهار سال گذشته یک متر فضای سبز در شهرهای کردستان تغییر کاربری نشده است.

انتهای پیام/ د م

انتقال آب بین حوزه، یک ظلم و خیانت آشکار است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.