‍ سفیر غنا در سفر به نهاوند:

نهاوند شهر کشاورزی و گردشگری است

سفیر کشور غنا در نهاوند گفت: قابلیت های کشاورزی و گردشگری و جاذبه های طبیعی نهاوند مرا غافلگیر کرد.

نهاوند شهر کشاورزی و گردشگری استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ؛ محمد سیوتی یحیاایدی سفیر کشور غنا و هیأت تجاری همراه در بازدید از نهاوند اظهار داشت: به همراه هیات تجاری از کشور غنا و با کمک ریاست اتاق بازرگانی همدان برای بازدید از امکانات و توانمندی های نهاوند وارد این شهرستان شدیم که واقعا جای همکاری زیادی دارد.

وی گفت: علت سفر و حضور هئیت سرمایه گذاری کشورغنا در نهاوند به لحاظ توانمندی این شهرستان در زمینه کشاورزی و کشت دانه های روغنی در استان همدان است که از جایگاه ویژه برخوردار است.

کریم حمیدوند فرماندر نهاوند نیزگفت : باتوجه به پتاسیل و ظرفیت شهرستان در بحث زمین حاصلخیز ، آب و هوا در صورت تفاهم، می توان تبادلات خوبی در حوزه کشاورزی و صادرات و ایجاد اشتغال و توسعه را برای شهرستان فراهم کنیم.
علی اصغر زبردست به روابط بین‌المللی استان همدان با کشورهای مختلف در سال‌های اخیراشاره کرد و تصریح کرد: درصدد هستیم هیات‌های تجاری را از کشورهای مختلف به استان همدان دعوت کنیم و شاهد توسعه تجاری استان در حوزه‌های مختلف باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان با اشاره به اینکه امروز برای توسعه و پیشرفت کشور و استان همدان نیازمند برقراری رابطه بین‌المللی با سایر کشورها هستیم افزود: در این راستا باید به دیگر کشورها ورود پیدا کرده و از ظرفیت‌های سایر کشورها برای توسعه استان استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه چندین کشور در آسیای میانه و پنج کشور اروپایی را برای ورود انتخاب کرده‌ایم گفت: غنا را از بین 54 کشور آفریقایی انتخاب کردیم که روابط تجاری و اقتصادی بیشتری با این کشور داشته باشیم. زیرا همدان به عنوان استان معین در کشور غنا معرفی شده است.

زبردست ضمن برشمردن شاخص‌های مختلف غنا افزود: این کشور دارای مردمی دوست‌داشتنی و امنیت بالاست و یکی از قویترین کشورها از نظر دموکراسی بوده که با خیالی آسوده می‌توان در آن سرمایه‌گذاری کرد و روابط تجاری و اقتصادی را با آن بیشتر کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای کشاورزی غنا گفت: این کشور سالانه دارای بارندگی زیادی است و با توجه به این نوع آب و هوا بسیاری از محصولات گرمسیری مانند آناناس، نارگیل، انبه و... در آن تولید می‌شود و به عنوان بزرگترین تولیدکننده کاکائو در جهان است که بخش زیادی از این محصولات از طریق این کشور وارد ایران می شود.

زبردست افزود: باتوجه به کشت دانه های روغنی در شهرستان و وجود کارخانه روغن نگین نهاوند می توان زمینه صادرات این محصولات را در شهرستان فراهم کرد.

انتهای پیام /د.ا

سفیر غنا در نهاوند

 

برچسب ها: ردوکک ، دوتنک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار