ابلاغ سند آموزش شهروندی به شهرداری همدان

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان از ابلاغ سند آموزش شهروندی به شهرداری همدان خبر داد. 

ابلاغ سند آموزش شهروندی به شهرداری همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ؛حمید بادامی نجات  رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان با بیان اینکه مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان برنامه‌های مختلفی را در حوزه مدیریت شهری دنبال می‌کند، اظهار کرد: برای هر ماه یک نشست شهراندیشی با موضوعی مشخص و متفاوت تعریف شده است که نشست بعدی در 18 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

وی افزود: در سند آموزش شهروندی که در مرکز مطالعات تدوین و به شورا ارجاع داده شد و اکنون جهت اجرا به شهرداری ابلاغ شده؛ تمام موضوعات و مطالب سیاست آموزش شهروندی در سند لحاظ شده است.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان با اشاره به برگزاری جشنواره شهروندان برگزیده که اختتامیه آن در خردادماه برگزار می‌شود، حضور بالای شهروندان در این جشنواره را به داشتن شهروندانی مشارکت‌پذیر تعبیر کرد.

در ادامه این نشست رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان گفت: با توجه به اینکه شورا نهادی مردمی است بایستی در انجام امور خود از مشارکت‌های مردمی، تجربه‌های آنها و ظرفیت ذهنی مردم در ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی و مدیریت شهری بهره گیرد تا بتواند جهت موضوعات و حل مشکلات نگاه‌های متفاوتی را شاهد باشد.

رضوان سلماسی یکی از نکاتی را که به داشتن جامعه‌ای سالم، پویا و بانشاط می‌انجامد را افزایش مشارکت‌های اجتماعی و ایجاد حس مسؤولیت‌پذیری در بین مردم عنوان و اظهار کرد: جامعه امروز در دنیا به دنبال افزایش مشارکت است و این افزایش مشارکت وابسته به شناسایی نیازها، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های محلات است.

عضو شورای اسلامی شهر همدان افزود: با توجه به اینکه محلات بافت‌های اجتماعی و فرهنگی متفاوتی متفاوتی دارند بنابراین ما نمی‌توانیم از یک برنامه مشخص برای محلات استفاده کنیم و بعضی از مسائل به صورت کلی برای کل جامعه قابلیت اجرا دارد اما بخش دیگری از مسائل باید نگاه ویژه به محلات در آن وجود داشته باشد.

وی مطرح شدن سرای محله، همیاران محله و بحث شورا یاری را خروجی راهکارهای افزایش مشارکت مردم عنوان کرد و افزود: ما در شورای پنجم قائل به این هستیم اگر قرار بر اقدامی مؤثر در شهر همدان است، بایستی با نگاهی ویژه نیازهای متفاوت شهروندان در بخش‌های مختلف را در نظر بگیریم.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان با تأکید بر استفاده از ظرفیت مردم، مبحث نشست شهراندیشی و تمرکز آن بر شورای اجتماعی محلات را قابل توجه و پراهمیت معرفی کرد.

دومین نشست تخصصی شهراندیشی با موضوع بررسی الگوهای مشارکت شهروندی در مدیریت شهری و تمرکز بر شورای اجتماعی محلات به همت مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان و با حضور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد، رئیس دبیرخانه شورای اجتماعی محلات مشهد، اعضای شورای اسلامی شهر همدان، خبرنگاران، کارشناسان و مدیران شهری، معتمدان محلات و جمعی از شهروندان در تالار همایش‌های قرآنی برگزار شد..

انتهای پیام/د.ا

سند آموزش شهروندی ابلاغ شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.