سخنگوی شورای اسلامی شهر همدان خلا آموزش شهروندی چالش پیش روی مدیریت شهری همدان دانست.

خلا آموزش شهروندی چالش پیش روی مدیریت شهریبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، کامران گردان سخنگو و رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر همدان گفت: اقدامات صورت گرفته در یک‌سال گذشته رضایتمندی نسبی به همراه داشت و شروع کار شهردار هم خوب بود.

وی با بیان اینکه در اقدامات استقبال از بهار مناطق چهارگانه شهرداری عملکرد خوبی داشتند، افزود: برخی از سازمان‌های زیرمجموعه از جمله عمران، ترافیک، فضای سبز  فراتر از وظایف خود عمل کردند که عملکرد آنها قابل تقدیر است.

گردان به نظرسنجی‌ها از مسافران نوروزی در بازدید‌های صورت گرفته در ایام نوروز از شهر و ستاد خدمات سفر شهرداری همدان اشاره کرد و گفت: در این نظرسنجی بیشترین رضایت مسافران تمیزی شهر همدان بود که مورد توجه آنها قرار گرفته بود و این حاصل زحمات شهرداری است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر همدان در ادامه به چالش‌های پیش روی شورا و شهرداری همدان اشاره کرد و با تأکید بر رفع و توجه به این مسایل گفت: روزمرگی و عدم برنامه‌های کوتاه مدت، میان و بلند مدت در اداره و توسعه شهر، عدم توفیق در حوزه فناوری اطلاعات، نبود شیوه‌های همکاری سازمان‌ها و نهادهای دولتی در پرداخت بدهی ها، نبود بستر مناسب جهت مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، عدم کیفیت در مصالح و اجرای آسفالت معابر و ضعف نگهداری و فقدان بکارگیری شیوه‌های جدید تأمین منابع و سرمایه‌گذاری از جمله چالش‌های پیش روی شهرداری است که باید مورد توجه قرارگیرد.

وی همچنین بر ساماندهی مشاغل مزاحم تأکید کرد و یادآور شد: وجود موانع و مسایل درون و برون سازمانی و فرآیند صدور پروانه که این مسأله مورد گلایه مردم و انبوه‌سازان واقع شده است و باید این فرایند صدور پروانه ساختمانی را تسهیل کرد.

گردان از خلأ در آموزش‌های شهروندی انتقاد کرد و گفت: این موضوع از دیگر چالش‌هایی است که مدیریت شهری باید در این زمینه با جدیت وارد شده و برنامه‌های مناسبی در این زمینه ارائه داده و اجرایی کند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر همدان به چالش‌ها و مشکلات حوزه حمل و نقل و ترافیک نیز اشاره کرد و گفت: ایجاد زیرساخت‌های حمل و نقل پاک، مطلوبیت حمل و نقل عمومی در مقایسه با حمل و نقل شخصی، کاهش زمان سفر اتوبوسرانی در شهر، افزایش فضای پارک عمومی خودرو، کاهش خودرو محوری در شبکه حمل و نقل شهری، روان‌سازی عبور و مرور وسایل نقلیه با رویکرد ارتقای کیفی معابر و ایمنی حمل و نقل پاک و مسیرهای عبور عابر پیاده از جمله این موارد است که توجه به این موارد ضروری است.

وی همچنین به دیگر چالش‌ها و مسائل در حوزه فرهنگی اجتماعی که باید توجه شود را میزان اثربخشی آموزش‌های شهروندی، پررنگ شدن نقش و جایگاه زنان در شهر و شهرداری، ایجاد نشاط اجتماعی در بین شهروندان، هویت دینی و انقلابی در بین شهروندان به ویژه نسل جوانان، مسؤولیت پذیری اجتماعی بنگاه‌ها، نهادها و شهروندان، کاهش ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی برشمرد.

انتهای پیام/د.ا

خلأ در آموزش‌های شهروندی احساس می شود

برچسب ها: شهرداری ، شواری شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار