رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان تاکید کرد:

توجه به مباحث علمی در ارائه آموزش های شهروندی

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان با تاکید بر اهمیت آموزش شهروندی گفت: آموزش‌های مناسب باید حقوق شهروندی را در جامعه نهادینه کرد.

توجه به مباحث علمی در ارائه آموزش های شهروندیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ رضوان سلماسی رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان ضمن تأکید بر اهمیت حفظ محیط زیست، خواهان توجه ویژه به پیوست زیست محیطی در تدوین طرح‌های شهری شد و گفت: پسماند و زباله مهمترین مقوله در زمینه آموزش است که باید مورد توجه ویژه در آموزش‌های شهروندی واقع شود.

وی  با اشاره به ظرفیت علمی دانشگاه‌های شهر همدان، از اساتید و دانشجویان دعوت کرد به یاری مدیریت شهری بشتابند و با مطالعه روشمند و علمی معضلات شهر، راهکارهای حل مشکلات شهر را شناسایی و در تدوین برنامه برای حل این مشکلات یاری رسان شورا و شهرداری باشند.

 رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان خاطرنشان کرد: یکی از حوزه‌هایی که زمینه کار علمی در آن فراهم است، مباحث آموزش شهروندی است که باید نگاه تخصصی به این حوزه داشته باشیم و از دانش روز برای ارائه آموزش‌های شهروندی اثرگذار بهره بگیریم و به روش‌های کهنه و فاقد اثرگذاری اکتفا نکنیم.

سلماسی به اهمیت شناسایی نیازهای واقعی محلات مختلف شهر در تحقق اهداف آموزش‌های شهروندی اشاره کرد و گفت: وقتی مردم یک محله ببینند که شهرداری متوجه مشکلات محله آنان است و برای حل این مشکلات تلاش می‌کند، در پذیرش آموزش‌های ارائه شده و عمل به تکالیف شهروندی همراهی بیشتری از خود نشان می‌دهند.

وی با بیان اینکه در صورت عدم ارائه آموزش‌های لازم شهروندان و یا عدم همراهی مردم در این زمینه، در تحقق اهداف موفق نخواهیم بود افزود: مدیرت شهری و شهروندان در قبال هم مسؤولیت‌هایی دارند که با آموزش‌های مناسب باید حقوق شهروندی را در جامعه نهادینه کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان همچنین بر اهمیت موضوع تفکیک زباله از مبدأ تأکید کرد و گفت: رمز موفقیت شهرهای پیشرفته در حوزه مدیریت پسماند، همراهی مردم و به خصوص تفکیک از مبدأ است که ما نیز باید در این مسیر حرکت کنیم.

انتهای پیام/د.ا

اهمیت آموزش شهروندی در مدیریت شهری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.