هم زمان با هفته ی کارگر مراسم قدردانی از 30 کارگر و کارفرمای نمونه ی قم با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

قدردانی از کارگران و کارفرمای نمونه ی قمبه گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛هم زمان با هفته ی کارگر مراسم تجلیل از سی کارگر و کارفرمای نمونه استان قم با حضور ربیعی،وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی صبح امروز برگزار شد.

ربیعی در این مراسم با اشاره به نامگذاری سال اظهار کرد: اگر می خواهیم کالای ایرانی در کشور رواج پیدا کند باید کارگر و کارآفرین در عزت و کرامت باشد.

وی افزود: برای ترویج کالای ایرانی نیازمند یک جنبش عظیم اجتماعی در کشور هستیم که در این جنبش هم کارگران ماهر و باکیفیت برای تولید کالای رقابتی و هم مردم برای خرید کالای مرغوب ایرانی نقش دارند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در بخش دیگری از صحبت های خود به مشکلات سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: تلاش کرده ایم از سیاست زدگی در این سازمان دوری کنیم. که تاکنون موفق هم بوده است.

ربیعی عنوان کرد: برنامه ای اتخاذ کرده ایم که صنایع ورشکسته را از سازمان تامین اجتماعی خارج و به سرمایه های بهتری تبدیل کنیم.

وی همچینن به بهبود پرداخت مستمری بازنشستگان اشاره کرد و گفت: تلاش کردیم فاصله دریافتی ها را از تورم زیاد کینم و در سه سال آینده نیز این امر با ضریب بیشتری دنبال می شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی،  افزود: مهمترین برنامه امسال وزارت کار تثبیت شغل و ایجاد مشاغل بیشتر است.

ربیعی به کاهش حوادث ناشی از کار در سال 96 اشاره کرد و گفت: در سال گذشته روزانه یک کارگر در کشور کمتر فوت کرده است و ایمنی کار در سال جدید را دنبال می کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، همچنین به رونمایی از سند توسعه اشتغال استان قم هم اشاره کرد و گفت: تدوین این سند برای کلیه استان ها را دنبال می کنیم.

وی اهدای سبد معیشت به کارگران را از مهترین اقدامات انجام شده دانست و گفت: با افزایش صد درصدی حقوق کارگران بازنشسته در 5 سال گذشته هم اکنون 130 درصد از تورم پیشی گرفته ایم.

استاندار قم هم در این مراسم با اشاره به اینکه تولید و اشتغال باید در کشور افزایش یابد گفت: لازمه این کار برداشتن قوانین مزاحم و مشکل دار است.

صادقی تدوین سند توسعه اشتغال استان را که صبح امروز به دست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رونمایی شد گامی مهم در جهت افزایش اشتغال در استان دانست و گفت: ضروری است این سند با همکاری مدیران اجرایی شود.

انتهای پیام/ش

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار