استاندار ایلام:

توسعه و بهسازی فرودگاه آبدانان مطالعه می شود

استاندار ایلام گفت: کار کارشناسی و مطالعه توسعه و بهسازی فرودگاه آبدانان انجام می شود.

توسعه و بهسازی فرودگاه آبدانان مطالعه می شود

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام; استاندار ایلام در دیدار مردمی با مردم شهرستان آبدانان با اشاره به برنامه ها و چشم اندازهای توسعه در شهرستان، بیان کرد: همدلی و هم افزایی مسئولان در کنار کار کارشناسی شده، آینده روشنی برای شهرستان را تداعی کرده است.

قاسم سلیمانی دشتکی با بیان اینکه اتحاد مردم و مسئولان باعث اقتدار و صلابت نظام می شود، افزود: کسانی که بر طبل تفرقه بین استاندار ، نمایندگان و مردم می زنند سخت در اشتباه هستند چراکه هیچ شکافی بین مسئولان استانی وجود ندارد.

 

وی با اشاره به مشکلات شهرستان، تونل کبیرکوه را نقطه خروج آبدانان از بن بست اقتصادی و جغرافیایی دانست و ادامه داد: کار حفاری تونل کبیرکوه تا پایان سال جاری به اتمام می رسد.

استاندار ایلام اضافه کرد: بهبود مسیر آبدانان به مورموری (پشت قلعه)، اتمام واریانت گوراب در مسیر آبدانان به میمه و ملکشاهی، رفع مشکل تامین آب 17 روستای شهرستان، ایجاد 10 بند سنگی برای مهار سیلاب ها، توسعه و بهبود پارک توریستی سراب، بازسازی چمن استادیوم ورزشی، تعمیرات و بهسازی امامزاده سید صلاح الدین محمد (ع) و مسجد جامع در اولویت کارها است.

 نماینده مردم شهرستان های دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت بالای شهرستان آبدانان در نخبه پروری، عنوان کرد: عمق محرومیت طولانی این شهرستان باعث شده که نسبت به دیگر شهرستان های استان توسعه نیابد که در حوزه ارتباطات نیاز به کار جدی است.

شادمهر کاظم زاده ادامه داد: خروجی آبدانان به سمت مورموری (پشت قلعه) بدلیل نبود استاندارد جاده، بیش از 25 نفر را به کام مرگ کشانده است.

کاظم زاده‌ با اشاره به بحث فرودگاه آبدانان، یادآورشد: اگر فرودگاه آبدانان به سرانجام برسد می تواند بیش از 200 هزار نفر را پوشش دهد و مشکلات ارتباطی جنوب استان به مرکز کشور و دیگر نقاط را مرتفع کند.

نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی سد ورگر را یک ظرفیت مهم دانست که با 5 میلیون متر مکعب آب، در سال گذشته حداکثر 5 میلیارد تومان در برنامه بودجه استان در نظر گرفته شده بود که عملا در بحث اجرایی چیزی دیده نشد.

وی همچنین خواستار تخصیص آب از عقبه سد کرخه به زمین های مستعد بخش کلات مورموری شد که با اجازه برداشت آب از عقبه سد کرخه، بیش از 15 هزار هکتار از اراضی این منطقه از دیم به آبی تبدیل می شود.

امام جمعه آبدانان در این دیدار اعلام کرد: شهرستان آبدانان با تقدیم 217 شهید به آرمان های انقلاب دین خود را به نظام ادا کرده است اما شهرستانی توسعه نیافته یا کمتر توسعه یافته است که با کار کارشناسی باید ظرفیت های شهرستان شناخته و برای توسعه آن ها فدم برداشت.

حجت الاسلام حسین حاجیلری در ادامه با اشاره به برخی ظرفیت های موجود شهرستان، خواستار بهسازی فرودگاه آبدانان شد.

در این مراسم، منوچهر مرادخانی، عیسی باقری، آذر تاجمیر و موسی اسکندری به عنوان نماینده و معتمد مردم و ایلات سه بخش مرکزی، مورموری و سرابباغ به بیان سخن و مشکلات توسعه شهرستان همچون زیرساخت های راه های مواصلاتی و نقاط حادثه خیز، تسریع در ساخت تونل کبیرکوه، فرودگاه و توسعه کشاورزی سنتی به مدرن و استفاده از آب عقبه سد کرخه در بخش کلات مورموری و کارخانه سیمان، سد ورگر، درمانگاه تامین اجتماعی و پزشکی قانونی پرداختند.

انتهای پیام/ د

توسعه و بهسازی فرودگاه آبدانان

 

برچسب ها: استاندار ، فرودگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
علی از آب انار
۱۷:۵۲ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
واقعا راه اندازی فرودگاه آبدانان برای مسافری هزینه ی چندانی نداره ولی با راه اندازی فرودگاه کارهی ضروری و سفرهای اضطراری شهرستانهای آبدانان دهلران درهشهر بدره و پلدختر و شوش اندیمشک و شهرهای شمالی آسان و سهل می شود. ما از استاندار محترم نمایندگان محترم استان و مدیرکل راهداری خواهشمندیم این زیرساخت مهم رو برای منطقه برای رفع محرومیت فراهم کنند.