رشد 26 درصدی منابع بانک ها در همدان

 رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان همدان با اشاره به رشد 26 درصد منابع بانکی در همدان ازتخصیص 820میلیارد تومان از منابع داخلی بانک‌ ملی به  تسهیلات رونق تولید خبرداد.

رشد 26 درصدی منابع بانک ها در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛   محمد طوسی رئیس شواری هماهنگی بانک های استان همدان در نخستین شورای برنامه ریزی استان گفت: در سال گذشته 26.7 درصد رشد منابع در استان داشتیم که مبلغ آن به 133 هزار میلیارد رسید و از این میزان 82 هزار میلیارد مصرف شده است.

وی در ادامه بیان کرد: در بخش رونق تولید و اشتغال  174 میلیارد تومان به میزان 98 درصد جذب شده و 820 میلیارد تومان نیز از منابع داخلی بانک ملی پرداخت تسهیلات داشتیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان با بیان اینکه  در مورد تمدید و بخشودگی جرایم سود و تسهیلات کشاورزی و واحدهای تولیدی، مشکلی در بانک‌ها داریم  گفت: مصوباتی که در مجلس انجام می گیرد برای اینکه دستورالعمل شود حدود 6 الی7 ماه طول می کشد و هم مردم و هم بانک ها متضرر می‌شوند و باید این موضوع سریع تر ابلاغ شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان با اشاره به اینکه  شهرستان فامنین جز 31 شهرستان کل کشور است که از سوی وزارت کشور برای توسعه و اشتغال پایدار انتخاب شده است گفت: باید تمرکز ویژه ای برای کارهای اجرایی در آن دیده شود.

سید اسکندر صیدایی تاکید کرد:  نوع راهبردهای استان کلیدی است و سازمان برنامه و بودجه کشور امسال متمرکز شده و خلایی که بین برنامه و بودجه بود را اصلاح کرده است.

وی ادامه داد: دستگاه‌ها هدف گذاری دقیق داشته باشند و قالب کار در شورای برنامه ریزی اعلام شده و به ندرت استانی کتاب برنامه عملیاتی سال و یا راهبردها را داشته است.

موسوی بهار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه از راه‌های اصلی اشتغالزایی فروش علم است گفت: آمریکا از فروش علم بیشتر از فروش سلاح درآمد دارد و یکی از این راه‌ها جذب دانشجوی خارجی است .

وی در ادامه بیان کرد: امروز نیز میزبان هیئتی از هندوستان بودیم که از شهر همدان و بیمارستانها بازدید کردند.در دو الی سه سال آینده تعداد زیادی دانشجو خارجی خواهیم داشت.

انتهای پیام/د.ا

منابع بانک‌ها در همدان ۲۶.۷ درصد رشد داشت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.