رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم؛

تاکید بر خود مراقبتی و پیشگیری از بیماری‌ها

ایرانی خواه در دیدار فرمانده نیروی انتظامی استان بر ضرورت خود مراقبتی و پیشگیری از بیماری‌ها و نقش مهم خانواده در این زمینه تاکید کرد.

تاکید بر خود مراقبتی و پیشگیری از بیماری‌هابه گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ایرانی‌خواه،رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در دیدار سردار مجتبایی ،فرمانده نیروی انتظامی استان با تاکید بر نقش مهم خانواده در گسترش مهارت‌های خود مراقبتی گفت: متاسفانه ذهنیت مردم از بهداشت و درمان منوط به خدمات بیمارستانی است اما امروزه تاکید روی خود مراقبتی و پیشگیری از بیماری‌ ها است.

دوچرخه سواری نماد خود مراقبتی

وی افزود: مرحله اول طرح تحول نظام سلامت مربوطه به حوزه درمان و بهبود خدمات بیمارستان‌ها بود اما مرحله دوم و که مهم‌تر از مرحله نخست است مربوط به حوزه بهداشت و پایه‌ریزی بنیان سلامت است.

 ایرانی‌خواه یادآور شد: دوچرخه سواری به عنوان یکی از نمادهای خودمراقبتی باید در قم گسترش یابد اما لازم است فرهنگ و زیرساخت‌های آن ایجاد شود تا جایگزین وسایل نقلیه موتوری شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی یکی از شاخصه‌های توسعه یافتگی را عدالت در سلامت عنوان کرد و بیان داشت: در همین راستا یک میلیون پرونده سلامت برای ساکنین استان قم تشکیل شده است و هم‌اکنون 160 مرکز و پایگاه سلامت کلیه خدمات بهداشتی را برای تمام رده‌های سنی به صورت رایگان به همشهریان ارائه می‌دهند و تمامی این اقدامات در جهت ایجاد نشاط و شادمانی در کنار گسترش سلامت در جامعه است.

 سوانح رانندگی در قم بالاتر از میانگین کشوری است

در ادامه این دیدار سردار مجتبایی فرمانده انتظامی استان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت هفته سلامت گفت: با سعی و تلاش جنابعالی و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی قم پیشرفت‌های کم نظیری در حوزه سلامت در سطح استان به وقوع پیوسته و مردم فهیم قم قدردان زحمات صورت گرفته هستند.

وی بر ضرورت تغییر نگاه مردم از سمت درمان به سمت بهداشت و خودمراقبتی تاکید کرد و گفت: به علت اینکه شاخص‌سوانح رانندگی در قم بالاتر از شاخص‌های کشوری است بنا داریم یکی از مباحث مهم مجمع عمومی سلامت استان را که به زودی تشکیل می‌شود را به این موضوع اختصاص دهیم.

فرمانده انتظامی استان قم  با اشاره به درک و هم‌دلی مشترک میان دو حوزه سلامت و امنیت خاطرنشان کرد: حوزه سلامت مثل حوزه امنیت بسیار مهم است و هر دو از نعمت‌های بزرگ الهی محسوب می‌شوند که این توقیق بزرگی است که خداوند به این دو مجموعه عنایت کرده است.

مجتبایی ارائه خدمات انتظامی و سلامت را بسیار حائز اهمیت دانست و یادآور شد: انجام اقدامات پیشگیرانه بسیار بهتر و کم هزینه‌تر است و مردم در تامین این دو مقوله در زندگی خود به نوعی باید خویش فرما باشند یعنی مراقب خود باشند و از محیط‌های تهدیدکننده و مخاطره‌آمیز دوری کنند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار