رئیس پارک علم و فناوری قم؛

فعالیت 58 شرکت دانش بنیان در قم/رتبه 16 ایران در تولید مقالات علمی

اخوان علوی گفت:بیش از سه هزار شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد که ۵۸ شرکت تنها در قم مشغول فعالیت هستند.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ فعالیت 58 شرکت دانش بنیان در قم/رتبه 16 ایران در تولید مقالات علمیاخوان علوی،رئیس پارک علم و فناوری قم ظهر امروز در نخستین رویداد شتاب با موضوع ایده پردازی و کارآفرینی در حوزه علوم و معارف اسلامی که در سالن اجتماعات مدرسه عالی دارالشفا برگزار شد، اظهار کرد: در زمینه نرخ رشد علمی در سال 2017 کشور ایران رتبه نخست را به دست آورد اما در تولید مقالات علمی در سال 2018 در رتبه 16 قرار دارد.

وی افزود: مشکل تولید مقالات این است که کاربردی نیست و نمی‌توانند به مرحله تجاری سازی برسند که در این زمینه نیازمند برنامه ریزی مناسب هستیم.

رئیس پارک علم و فناوری قم بیان کرد: در کشور ژاپن از هر 10 مقاله علمی یک مقاله به اختراع تبدیل می‌شود اما در ایران از هر هزار مقاله علمی یکی به اختراع تبدیل می‌شود که این موضوع نشان می‌دهد نیازمند برنامه ریزی مناسب تری هستیم.

اخوان علوی تصریح کرد: ضرورت ایجاد بانک ایده پردازی حوزوی احساس می‌شود و شبکه سازی میان ایده‌های مختلف حوزوی که پراکنده است باید به صورت هم افزایی در بیاید و شبکه سازی شود.

وی ادامه داد: در نخستین رویداد شتاب ایده پردازی کارآفرینی در حوزه علوم و معارف اسلامی که برگزار شد بیش از 70 ایده به دبیرخانه همایش ارسال شد که از این مقالات 10 مقاله برگزیده شدند که در این مراسم ارائه شد و 3 ایده به عنوان اثر برتر تقدیر شدند.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم بیان کرد: در سطح کشور بیش از 3 هزار شرکت دانش بنیان قرار دارد که 58 شرکت در قم مشغول فعالیت هستند، پارک علم و فناوری استان قم رتبه 13 شرکت‌های دانش بنیان کشوری قرار دارد.

اخوان علوی خاطرنشان کرد: امروز بیش از 91 واحد فناوری که صاحب ایده و محصول فناورانه هستند زیر نظر پارک علم و فناوری قم فعالیت می‌کنند.

شرکت دانش‌بنیان یا شرکت متمرکز بر دانش، به شرکت‌هایی گفته می‌شود که دانش و فناوری، جزء جدایی‌ناپذیر از دارایی اساسی آن‌ها باشد.

انتهای پیام/ش

برگزاری نخستین رویداد شتاب در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار