معاون فناوری پارک علم و فناوری استان قم بیان کرد؛

همکاری پارک علم و فناوری قم با دانشگاه ها برای برگزاری رویدادهای فناورانه

شوشتری پور گفت:این پارک آماده هر گونه همکاری را با دانشگاه‌های استان قم برای برگزاری رویدادهای فناورانه دارد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛حمیدرضا فرج شوشتری پور ،معاون فناوری پارک علم و فناوری استان قم، شامگاه شنبه در نشست با مدیران دانشگاه‌های استان قم در تالار امام جواد(ع) استانداری با اشاره به سابقه پارک علم و فناوری استان قم اظهار کرد: این استان جزو آخرین استان‌هایی بود که پارک علم و فناوری در آن ایجاد شد، اکنون 60 شرکت دانش بنیان در استان قم وجود دارد و رتبه استان در این زمینه در کشور 11 است.

 شوشتری پور ، توسعه فناوری در استان قم را جزو وظایف پارک علم و فناوری استان دانست و تصریح کرد: این پارک آماده هر گونه همکاری را با دانشگاه‌های استان قم برای برگزاری رویدادهای فناورانه دارد.

شوشتری پور تجاری سازی محصولات دانش بنیان را یکی از اهداف پارک علم و فناوری استان قم دانست وافزود: کشور ایران جایگاه 15 را در جهان در زمینه تولید علم دارد، اما رتبه کشورمان در زمینه تجاری سازی محصولات دانش بنیان خوب نیست، اما با این وجود پارک علم و فناوری استان قم در مدت کوتاهی موفقیت‌های خوبی در این زمینه کسب کرد.

وی ادامه داد: پتانسیل‌های خوبی در زمینه علوم انسانی و علوم اسلامی در استان قم وجود دارد، اما به دلیل عدم وجود شاخصه‌های لازم، شرکتی تاکنون در زمینه علوم انسانی و علوم اسلامی به عنوان شرکت دانش بنیان اعلام نشده است.

 معاون فناوری پارک علم و فناوری استان قم افزود: 28 شرکت دانش بنیان استان در این پارک عضو هستند، حدود 90 شرکت و موسسه در پارک علم و فناوری استان قم و دو مرکز رشد این پارک عضویت دارند، البته مراکز رشد دیگری در استان قم فعال هستند.

وی ادامه داد: راه‌های زیادی برای توسعه فرهنگ فناوری در دانشگاه‌های استان قم وجود دارد و پارک علم و فناوری استان برنامه‌هایی را در این راستا به این دانشگاه‌ها پیشنهاد کرده است.

معاون فناوری پارک علم و فناوری استان قم افزود: یک دانشگاه می‌تواند با برگزاری یک سری رویدادهای فناورانه، دانشجویان را با راه اندازی کسب و کار آشنا کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به دانشگاه‌های استان قم پیشنهاد می‌کنم که پیش از تاسیس مراکز رشد، مراکز نوآوری را تاسیس کنند تا دانشجویان برای کار در زمینه فناوری آماده شوند.

انتهای پیام/ح

فعالیت 60 شرکت دانش بنیان در استان قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار