انجام نخستین عمل جراحی آندوسکوپیک ماکروآدنوم هیپوفیز درتبریز

عمل جراحی آندوسکوپیک ماکروآدنوم هیپوفیز برای نخستین بار در شمال غرب کشور توسط تیم جراحی مغز مرکز آموزشی درمانی امام رضا (ع) تبریز با موفقیت انجام شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ صالح‌پور رئیس تیم جراحی مغز مرکز آموزشی درمانی امام رضا (ع) گفت: عمل جراحی آندوسکوپیک ماکروآدنوم هیپوفیز با روش آندوسکوپیک برای اولین بار در شمال غرب کشور با همکاری موسوی جراح و متخصص گوش و حلق بینی در تبریز بر روی بیماری تومور خوش خیم هیپوفیز با موفقیت انجام یافت.

وی در توضیح آندوسکوپیک ماکروآدنوم هیفیز ادامه داد: در این روش آندوسکوپی از راه بینی و با شکستن تیغه داخلی بینی و بعد از آن شکستن استخوان کف سینوس به هیپوفیز می‌رسیم و با استفاده از روش آندوسکوپی تومور را از راه بینی و بدون عمل جراحی از غده هیپوفیز بیمار جدا و خارج می‌کنیم.

صالح‌پور در خصوص مدت زمان این عمل جراحی افزود: پس از اقدامات اولیه که برای یک عمل لازم و ضروری است در حدود ۱ تا ۲ ساعت به طول می‌انجامد.

رئیس تیم جراحی مغز بیمارستان امام رضا (ع) تبریز ابراز داشت: بیمار زن ۳۰ ساله‌ای با علائم سردرد و تاری دید و همچنین دو بینی و ضعف بینایی به این مرکز مراجعه کرده و پس از معاینات اولیه و تشخیص تومور مورد عمل آندوسکوپیک ماکروآدنوم هیپوفیز در این مرکز قرار گرفت.

انتهای پیام/ش

جراحی آندوسکوپیک ماکروآدنوم هیپوفیز در تبریز انجام شد

برچسب ها: درمانی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار