بافت بیش از 6 هزار متر مربع فرش توسط مددجویان استان اردبیل

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل از بافت بیش از 6 هزار متر مربع فرش و قالی توسط مددجویان استان اردبیل خبر داد.

منصور سیفی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: 2 هزار نفر از بافندگان تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل در سال ۹۶، 6 هزار و ۶۷۷ مترمربع فرش و قالی بافته‌اند که تولیدات آن‌ها در بازار عرضه شده و به فروش رسیده است.

وی با اشاره به اینکه قالیبافان تحت حمایت کمیته امداد 6 هزار و ۶۷۷ مترمربع فرش و قالی در سال گذشته بافته‌اند، گفت: تولیدات مددجویان اردبیلی 4 میلیارد و ۴۲۲ میلیون تومان ارزش‌گذاری شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل با اعلام اینکه مددجویان تحت حمایت ۵ هزار و ۵۷۲ مترمربع فرش، ۶۰۴ مترمربع ورنی، ۴۴۲ مترمربع گلیم و ۵۹ مترمربع جاجیم در سال ۹۶ بافته‌اند، بیان کرد: قالیبافان تحت حمایت در حال بافت ۱۶۰ تابلو فرش نفیس نیز هستند که پس از تکمیل به بازار فروش ارائه خواهد شد.

سیفی به استفاده قالیبافان تحت حمایت از طرح و نقشه‌های علیا، نوین‌فر، بیجار، افشان، شاه عباسی و محلی اشاره کرد و افزود: مواد اولیه‌ای که در فرش‌های بافته شده استفاده می‌شود از ابریشم، مرینوس و پشم درجه یک و ۲ است تا مشتریان بیشترین رضایت را از تولیدات مددجویان داشته باشند.

وی با بیان اینکه مددجویان تحت حمایت قادر هستند از ۲۳ تا ۷۰ رج فرش و قالی ببافند، گفت: بر اساس نیاز بازار، طرح‌ها و نقشه‌های فرش‌ و گلیم برای مددجویان انتخاب می‌شوند تا از این طریق نظر افراد بیشتری را به خود جلب کرده و موجب فروش تولیدات آنها شوند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل با اعلام اینکه 2 هزار و ۵۰۰ طرح قالیبافی از سال ۹۱ تا ۹۶ توسط مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل اجرا شده است، بیان کرد: هزار و ۶۲۴ مجری طرح قالیبافی که در اجرای آن موفق بوده و توانستند با تکیه بر توانایی‌های خود به استقلال اقتصادی دست پیدا کنند، از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج شده‌اند.

سیفی با بیان اینکه هم‌اکنون ۸۷۶ طرح قالیبافی و فرش‌بافی تحت نظارت کمیته امداد استان اردبیل قرار دارند، گفت: دو هزار و ۵۰۰ مورد بازدید در سال ۹۶ از طرح‌های قالیبافی کمیته امداد اردبیل صورت گرفته است تا ضمن جلوگیری از هرگونه انحراف در اجرای طرح، مجریان بتوانند به درستی در مسیر خوداتکایی قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد از فرش‌بافان و قالیبافان را زنان سرپرست خانوار و بانوان تحت حمایت تشکیل می‌دهند، گفت: با اجرای طرح‌های صنایع دستی و مشاغل خانگی برای زنان سرپرست خانوار، تلاش داریم آنها در محیط زندگی و در کنار فرزندان خود مشغول به فعالیت شوند.

وی با بیان اینکه ۱۵۰ نفر از مددجویان تحت حمایت در کارگاه‌های آموزشی قالیبافی در سال گذشته شرکت کرده‌اند، افزود: ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در زمینه صنایع دستی و قالیبافی به مددجویان از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های کمیته امداد است تا آنها پس از دریافت گواهی مهارت بتوانند با استفاده از تسهیلات خوداشتغالی وارد چرخه تولید شوند.

انتهای پیام/ح

۹۰ درصد از فرش‌بافان را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.