رشد چشمگیر سطح معاملات تجاری میان چین و روسیه

انتظار می‌رود سطح معاملات تجاری میان مسکو و پکن تا پایان سال جاری میلادی به ۱۰۰ میلیارد دلار برسد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از راشا تودی، حجم معاملات تجاری میان روسیه و چین افزایش چشم‌گیری را تجربه کرده است؛ به طوری که سطح آن در سه ماهه نخست سال جاری میلادی، نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته، 30 درصد رشد داشت. چین و روسیه قصد دارند تا سال 2020، سطح تجارت با یکدیگر را به 200 میلیارد دلار افزایش دهند.

چین، بزرگترین شریک تجاری روسیه محسوب می‌شود. در سال گذشته میلادی، 15 درصد از حجم کل تجارت روسیه با چین به انجام رسید.

بر اساس گفته‌های معاون وزیر تجارت چین، حجم معاملات تجاری میان دو کشور در ماه ژانویه سال جاری به میزان 17.2 درصد افزایش یافت. انتظار می‌رود حجم تجارت میان مسکو و پکن تا پایان سال جاری میلادی به 100 میلیارد برسد. وی همچنین در یک کنفرانس خبری در روز جمعه گفت در سال 2017، ارزش تجارت دو جانبه میان روسیه و چین به 84.1 میلیارد دلار رسید که نسبت به سال گذشته، 19 درصد رشد را تجربه کرد.

گزارش اداره کل گمرک چین نشان می‌دهد در بازه زمانی بین ماه ژانویه تا مارس، صادرات چین به روسیه تقریبا 24 درصد افزایش یافت و به 10.3 میلیارد دلار رسید. همچنین، واردات کالاهای روسی به چین نیز با رشدی 32 درصدی روبرو شد و به بیش از 12 میلیارد دلار رسید.

در حالی که تجارت میان دو کشور در حال تقویت شدن است، روسیه و چین اکنون بر تسویه حساب مالی با یوان و روبل تاکید می‌کنند تا به این صورت، از ارزهای غربی برای تراکنش‌های خود استفاده نکنند. بانک مرکزی روسیه اعلام کرد این مسئله «موجب می‌شود از نفوذ کشورهای سوم کاسته شود.»

بر اساس اعلامیه این نهاد قانون‌گذار مالی روسیه، شرکت‌های چینی و روسی هردو آماده اند پرداخت‌های خود را به روبل و رنمینبی (واحد پول چین) انجام دهند. در سال گذشته، هزینه نه درصد کالاهای وارداتی روس به چین، با روبل پرداخت شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اقتصاد جهان ، روسیه ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار