وعده وزیر کار به گره گشایی از مشکلات کسب و کارهای کوچک

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:امسال از جمله سال‌هایی است که به همراه همکاران خود این قول را می‌دهم گره کار‌های کوچک را حتما باز می‌کنیم.

وعده وزیر کار به گره گشایی از مشکلات کسب و کارهای کوچکبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  در مراسم تکریم کارگران زن با اشاره به مقام بالای زنان در عرصه کار و کارگر، اظهار کرد: امروز کسی نمی‌تواند  منکر این شود که جامعه دچار تغییرات شده است و با نادیده گرفتن زنان در این دوران دچار مشکل خواهیم شد.

وی افزود: 500هزار نفر در حوزه خدمات مشغول به کار هستند که زن‌ها غالب آنها را تشکیل می‌دهند، همچنین در سال96، حدود 67 درصد زنان توانسته اند به کار دست پیدا کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: حق بیمه زنان زیر 40 سال برابر با مرد‌ها است و برای زنان زیر ٢٠ سال بیشتر از مرد‌ها در نظر گرفته شده است این نشان می‌دهد بانوان باسواد‌تر از مرد‌ها هستند.

ربیعی بیان کرد: باید ظرفیت‌های حقوقی و اجتماعی را برای زنان مهیا کنیم و همچنین باید در استخدام‌ها زنان به شایستگی در راس امور قرار بگیرد.

وی در پایان از احداث 280 ورزشگاه برای ورزش زنان کارگر خبر داد.

در ادامه زنان حاضر در این مراسم خواسته‌های خود را به صورت قطعنامه‌ای خطاب به وزیر رفاه و تعاون و همچنین نمایندگان محلس شورای اسلامی ارائه کردند.

زنان کارگر خواستار جلوگیری از اخراج بی رویه زنان کارگر و همچنین ایجاد امنیت شغلی بودند.

آنها در ادامه خواستار ایجاد فرصت‌های شغلی مورد نیاز زنان سرپرست خانوار و تلاش برای ادامه حیات کارگر، ایجاد فرصت‌های تحصیلی و معیشتی برای کودکان کار و آموزش حقوق شهروندی و تشکلاتی در خانه کارگر برای آحاد جامعه از جمله درخواست‌های این قشر از جامعه بود.

همچنین اجرای مجدد قانون بازنشستگی زنان با ده سال سابقه کار و پشتیباتی و حمایت از کارگران و حفاظت از منابع سازمان تامین اجتماعی و همسان سازی حقوق بازنشستگان و از کار افتادگان از دیگر درخواست های زنان کارگر از وزیر کار بود.

در پایان  از 12 زن کارگر نمونه در زمینه‌های مختلف کارگری از شهر‌های مختلف کشور  تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت کار ، روز کارگر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۳ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
فقط فارغ التحصیلان رشته های پزشکی وپرستاری واردبازار کار میشوند !!؟؟!!
آخرین اخبار