کمبود شدید آب در تابستان امسال

استاندار قزوین با اشاره به کمبود شدید منابع آبی در تابستان امسال گفت: سال زراعی ۹۶-۹۷ کم آب‌ترین سال درپنجاه سال اخیر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ عبدالمحمد زاهدی استاندار درجلسه حفاظت از منابع آب استان افزود: اگرفکر اساسی در مسئله برخورد با چاه‌های غیرمجاز صورت نگیرد، قطعا صنعت و برق خانگی منازل هم تحت شعاع این کم آبی قرار می‌گیرد.

زاهدی همچنین از ضرورت آزادسازی منابع آب دراختیار فضای سبز و خدمات شهری و صرفه جویی حداقل ۳۰ درصدی برای امسال گفت.

استاندار حرکت به سمت کشت‌های گلخانه‌ای، استفاده از شیوه‌های مدرن آبیاری و نصب کنتور‌های هوشمند با اولویت اجرا برای مصرف کنندگان عمده منابع آبی را از راهکار‌های پیش رو برای مدیریت مصرف آب برشمرد.

زاهدی همچنین از تغییر اقلیم، کاهش بارندگی و بروز شرایط خشکسالی دراستان ابراز نگرانی کرد.

استاندار، برنامه ریزی صحیح برای تامین آب شرب در تابستان را از اولویت‌های مهم استان دانست و گفت:: باید به نحوی برنامه ریزی شود تا تابستان بحران و قطعی آب شرب نداشته باشیم.

روح الله بابایی صالح نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی هم از وجود ۱۰۳ هزار چاه فرم شماره یک در کشور خبر داد و گفت:: از این میزان یک هزار و ۱۸۸ چاه غیر مجاز شماره یک دراستان قزوین است.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی هم بر ضرورت پرهیز از برخورد‌های دوگانه با صاحبان چاه‌های غیر مجاز خبرداد.

بهمن طاهرخانی افزود: بحران آب خیلی فراتر و مهم‌تر ازدیگر مشکلات کشور است.

داود محمدی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی هم به مشکلات کم آبی و بحران آب در کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۱۷ میلیون جمعیت در ۱۳ استان کشور با مشکل آب شرب مواجه هستند.

سیده حمیده زرآبادی دیگرنماینده مردم قزوین، البرز و آبیک درمجلس شورای اسلامی هم به موانع پیش رو در برخورد با چاه‌های غیرمجاز در استان خبر داد.

به گفته زرآبادی، متاسفانه بخشی از سهم آبی استان قزوین وارد استان گیلان می‌شود که باید مسئولان به این قضیه رسیدگی کنند.

انتهای پیام/

جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان قزوین

برچسب ها: بحران آب ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.