افزایش 50 درصدی پرداخت زکات در استان اردبیل

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل از افزایش 50 درصدی پرداخت زکات توسط مردم خیر در استان اردبیل خبر داد.

حسین دشتی، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، با اشاره به اینکه کشاورزان، روستاییان و مردم خیر اردبیل 4 میلیارد و ۲۵ میلیون تومان زکات واجب، مستحبی و فطریه در سال گذشته پرداخت کرده‌اند، گفت: زکات پرداختی اردبیلی‌ها نسبت به مدت مشابه خود در سال ۹۵، حدود ۵۰ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه خیران اردبیلی یک میلیارد و ۶۳۰ میلیون تومان در سال گذشته زکات واجب پرداخت کرده‌اند، افزود: مردم اردبیل ۳۵۰ تن گندم، ۴۰ تن جو و ۲۷ رأس دام سبک را در قالب اقلام واجب زکات برای رفع گرفتاری‌های خانوار بی‌بضاعت ساکن در همان روستاهای مؤدی زکات، در اختیار کمیته امداد قرار داده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل با اعلام اینکه یک میلیارد و ۲۶۵ میلیون تومان زکات مستحبی توسط مردم اردبیل به اقشار آسیب پذیر پرداخت شده است، بیان کرد: پرداخت زکات مستحبی در سطح استان اردبیل به خوبی رواج یافته است به طوری که بسیاری از نیکوکاران کمک‌های خود را در قالب زکات مستحبی به دست نیازمندان می‌رسانند.

دستی با بیان اینکه خیران یک میلیارد و ۵۶ میلیون تومان نیز فطریه در سال ۹۶ پرداخت کرده‌اند، گفت: پرداخت زکات فطره در استان اردبیل نسبت به مدت مشابه خود در سال‌ ۹۵ افزایش چشمگیری داشته است.

وی با اشاره به اینکه اردبیلی‌ها ۸۰ میلیون تومان هم کفارات پرداخت کرده‌اند، افزود: مردم استان با پرداخت کفاره عمد و غیرعمد خود برای یاری رسانی به نیازمندان گام‌های موثری را در سال گذشته برداشته‌اند.

دبیر شورای زکات استان اردبیل با اعلام اینکه از محل زکات پرداختی نیکوکاران اردبیلی به مشکلات 5 هزار و ۳۲۰ نفر از مددجویان تحت حمایت در سال‌ گذشته رسیدگی شده است، بیان کرد: کمیته امداد اردبیل بر اساس نیازسنجی‌های انجام شده از خانوار تحت حمایت و اولویت بندی نیازهای اساسی آنها، وجوهات مردمی را در بین اقشار آسیب‌پذیر توزیع می‌کند.

دشتی با بیان اینکه از محل زکات پرداختی مشکل معیشتی 3 هزار و ۲۷۰ نفر از مددجویان رفع شده است، گفت: ۶۱۵ میلیون تومان از زکات پرداختی برای حل مسائل معیشتی این مددجویان اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه از محل زکات، ۳۷۲ نفر از بیماران نیازمند نیز از کمک‌های درمانی بهره‌مند شده‌اند تا علاوه بر تحمل درد و رنج بیماری با مشکلات دیگری مواجه نباشند، بیان کرد: ۸۱ میلیون تومان اززکات پرداختی در سال گذشته صرف امور بیماران نیازمند شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه با بهره‌گیری از زکات پرداختی اردبیلی‌ها در سال ۹۵، برای ۳۰ خانوار بی‌بضاعت که فاقد مسکن مناسب بودند، منزل مقاوم و مستحکم ساخته شده است، افزود: ۱۷۵ میلیون تومان برای ساخت این منازل مسکونی هزینه پرداخت شده است.

دشتی با اشاره به اینکه ۱۲۰ میلیون تومان از زکات پرداختی برای مرمت و بهسازی منازل مددجویان هزینه شده است، گفت: ۶۸ منزل مددجویی در سال گذشته از محل پرداخت زکات مورد مرمت و بهسازی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه ۹۰ میلیون تومان از زکات پرداختی صرف کمک هزینه تأمین جهیزیه نوعروسان نیازمند شده است، اعلام کرد: ۳۰ نوعروس با دریافت کمک هزینه تأمین جهیزیه راهی خانه بخت شدند و زندگی مشترک خود را آغاز کردند.

دشتی به آزادی چهار زندانی جرائم غیرعمد که برای نخستین بار دوران محکومیت خود را می‌گذراندند اشاره کرد و افزود: ۲۱۰ میلیون تومان از زکات پرداختی برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد پرداخت شد تا آنها به آغوش خانوار خود بازگردند.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد از زکات پرداختی در قالب «سهم فقرا» به دست خانوار تحت حمایت و اقشار آسیب‌پذیر در همان روستاهای مؤدی زکات رسیده است، گفت: ۵۰ پروژه عام المنفعه نیز با هزینه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در روستاهای مؤدی زکات اجرا شده است.

انتهای پیام/ح

پرداخت بیش از 4 میلیارد تومان زکات در استان اردبیل

برچسب ها: زکات ، کمیته امداد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار