سهم ۵۱.۳ میلیارد دلاری صنایع تسلیحاتی آمریکا در اقتصاد این کشور

صنعت اسلحه‌سازی آمریکا با اختصاص ۵۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار به صورت مستقیم یا غیر مستقیم در فعالیت‌های اقتصادی این کشور مشارکت داشته است.

مشارکت ۵۱.۳ میلیارد دلاری صنایع تسلیحاتی آمریکا در اقتصاد این کشوربه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی بنکینگ ریت، شرکت های اسلحه سازی از طریق فروش سلاح بخش عمده ای از چرخ اقتصاد آمریکا را به حرکت در می آورند.

بنیاد ملی تیراندازی آمریکا در گزارش سال 2017 به ارائه جزئیاتی درباره تاثیر صنعت اسلحه سازی آمریکا بر اقتصاد این کشور پرداخته است.

 در جدیدترین گزارش بنیاد ملی تیراندازی آمریکا، (NSSF) آمده است: تنها در سال 2016 میلادی، صنعت اسلحه سازی آمریکا  شامل کارخانه ها، صاحبان سلاح، خرده فروشان، و توزیع کنندگان با اختصاص 51 میلیارد و 300 میلیون دلار به صورت مستقیم یا غیر مستقیم  در فعالیت های اقتصادی این کشور سرمایه گذاری کرده اند.

در این گزارش چگونگی همکاری صنایع سلاح گرم آمریکا در پرداخت دستمزدها، مشاغل، مالیات، تولیدات اقتصادی در سطح ملی و ایالتی مورد بررسی قرار گرفته است. همچنین، صنایع سلاح گرم آمریکا به واسطه حضور در چرخه اصلی اقتصاد این کشور، در مدت زمان اندکی به یکی از قوی ترین صنایع آمریکا تبدیل شده است.

صنایع سلاح گرم آمریکا بیش از 300 هزار نیروی کار در سراسر این کشور دارد و به واسطه فروش سلاح در آمریکا و صادرات آن به دیگر کشور ها، سالیانه بیش از 15 میلیارد دلار به نیروهای خود دستمزد می دهد. هر چند فعالیت شاخه های این صنعت در 20 ایالت بزرگ آمریکا و تاثیر کلی آن بر اقتصاد این کشور را نباید نادیده گرفت.

بر اساس گزارش بنیاد ملی تیراندازی آمریکا، ایالت های کوچک شمالی امریکا شامل ورمونت و رودآیلند بهره چندانی از رشد اقتصادی صنایع سلاح گرم آمریکا نبرده‌اند و کمتر شاهد سرمایه گذاری  شرکت های اسلحه سازی هستند. این در حالی است که ایالت های کالیفرنیا، تگزاس، مینه سوتا و نیویورک که از جمعیت بالاتری برخوردار هستند، بخشی از رشد اقتصادی خود را مدیون سرمایه گذاری اقتصادی صنایع سلاح گرم هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار