ثبت 2000 اثر تاریخی در سامانه جامع اموال منقول تاریخی و فرهنگی

مسئول موزه‌های استان اردبیل گفت: دو هزار اثر تاریخی در سامانه جامع اموال منقول تاریخی و فرهنگی ساماندهی و به ثبت رسید.

فردین عینی، مسئول موزه‌های استان اردبیل امروز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اظهار داشت: با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام شده و به همت کارشناسان دو هزار اثر تاریخی در سامانه جامع اموال منقول تاریخی و فرهنگی ساماندهی و به ثبت رسید.

وی افزود: امسال نیز ثبت نزدیک به دو هزار اثر دیگر از جمله آثار تاریخی شهرستان خلخال و آثار کاوش های اخیر باستان شناسی در دستور کار است که در صورت تامین اعتبار ساماندهی و ثبت آن عملیاتی خواهد شد.

مسئول موزه‌های استان اردبیل بیان کرد: در فاز نخست ساماندهی آثار اصیل تاریخی عملیاتی شده و در فازهای بعدی آثار بدل مورد بررسی قرار خواهد گرفت و تلاش و جدیت بر ساماندهی تمامی آثار تاریخی و فرهنگی موجود در موزه‌های استان بوده و اهتمام جدی در این زمینه داریم.

عینی تصریح کرد: ثبت آثار در سامانه جامع اموال منقول تاریخی و فرهنگی منجر به حفاظت اصولی و نگهداری آثار شده و در طی روند صحیح مرمت آثار موثر است و در عین حال امکان جابه‌جایی آثار در پی ثبت وجود ندارد و این مزایا سبب می‌شود تا در راستای ساماندهی این آثار تلاش دوچندانی داشته باشیم.

وی گفت: در صورتی که اعتبار لازم برای ساماندهی آثار تامین شود، امسال می‌توان تمامی آثار مخازن موزه‌های استان را ساماندهی کرد و در این زمینه اقدامات موثر و شایسته‌ای انجام داد که امیدواریم با جذب اعتبارات مورد نیاز بتوانیم در این حوزه گام‌های موثر و جدی‌تری برداریم.

انتهای پیام/ع

ساماندهی آثار منقول تاریخی و فرهنگی موزه های استان اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.