شریعتمداری:

نیازمند واردات برخی از قطعات در صنعت خودرو هستیم

وزیر صنعت گفت: در بخشی از صنعت خودرو، نیازمند واردات برخی از قطعات هستیم.

 ///////////////به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه مراسم تحویل 250 خودرو تجاری سایپا، اظهار کرد: امیدواریم تا سال 97 بخش اعظمی از ابر پروژه نوسازی ناوگان که به تازگی کلید خورده، انجام شود، چراکه نوسازی ناوگان موجب کاهش میزان مصرف سوخت و بالارفتن ایمنی جاده های کشور خواهد شد.

وی ادامه داد: میزان پایش خودروهای تجاری بسیار بیشتر از نمونه های قدیمی بوده است، همچنین میزان باری که توسط این خودروها حمل می شود به مراتب بالاتر از خودروهای تجاری قدیمی تر است. این پروژه موجب اشتغال زایی و رونق اقتصادی کشور خواهد شد.

این مقام مسئول افزود: تمام هزینه های واردات مربوط به CKD خودرو از محل ذخیره سازی انرژی که در سال صورت می‌گیرد را به حوزه های وزارت نفت پرداخت می‌کنیم، البته لازم به ذکر است که صندوق توسعه ملی به عنوان یک مجموعه تامین مالی در نظام بانکی عمل خواهد کرد و  سپس با تامین منابع خارجی طی پنج سال آتی جایگزین خواهیم کرد.

شریعتمداری در خصوص افزایش قیمت خودرو در چند روز اخیر گفت: قیمت گذاری خودروهای پایین تر از 45 میلیون تومان و براساس فرمول‌های شورای رقابت صورت می‌گیرد اما خودروهای گران تر از این میزان، توسط خود خودروسازان و با نظارت سازمان حمایت از نظر روش قیمت‌گذاری ، تعیین می‌شوند.

به گفته وی؛ در بخشی از صنعت خودرو، نیازمند واردات برخی از قطعات هستیم.

وزیر صنعت، معدن و تحارت اظهار کرد: فرم های مربوط به قطعات منفصل برای تولید 36 هزار دستگاه خودرو سنگین از سوی شرکت های خارجی تامین شده که در مراحل مختلف گشایش اسنادی است.

وی ادامه داد: برخی از این محموله‌ ها در حال حمل به داخل است و امید می رود از مرداد امسال نخستین محموله به خودروهای تجاری ساخت داخل تبدیل و تحویل خودروها در روند جدید پیگیری شود.

شریعتمداری ابراز امیدواری کرد این حرکت، جهش قابل توجهی در دیگر عرصه‌های اقتصادی از جمله قطعه سازان بخش خصوصی ایجاد کند.

این مقام مسئول در پایان از برنامه‌ریزی برای تولید یک میلیون و 750 هزار دستگاه خودرو سبک در سال 1397 خبر داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۶ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
خودرو هر روز داره گرون میشه چرا نظارتی نمیشه
آخرین اخبار