کنترل و کاهش مشکل درختان جنگلی استان ایلام

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت:برای کنترل و کاهش مشکل درختان جنگلی استان ۳۵ شیوه جدید نهال کاری متناسب با جغرافیای هر منطقه استان ایلام اجرا شد.

کنترل و کاهش مشکل درختان جنگلی استان ایلام

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام;رضا احمدی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام بیان کرد: درختان بلوط برای جغرافیای طبیعی استان ایلام نقش حیاتی ایفا می کنند و هرگونه خطری که متوجه آنان شود سلامت محیط زیست انسانی، گیاهی و جانوری منطقه را با خطر روبرو می کند.

احمدی گفت: نهال های کاشت شده تولید نهالستان های داخل استان ایلام است که سازگار با توپوگرافی هر منطقه جغرافیایی، مقاوم به تنش هایی چون گرما، کم آبی، آفات و امراض و با نیاز آبی اندک ... هستند.

 

اجرای طرح احیای جنگل ها و مراتع با مشارکت جوامع محلی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام عنوان کرد: بهره برداران و جوامع محلی در ازای استفاده از فرآورده های جنگلی و بهره برداری از زیرشکوب نهال کاری ها از عرصه های ملی نهال کاری شده نیز حفاظت و مراقبت می کنند.

وی ادامه داد: آفات بر روی گونه های بلوط بیشترین تاثیر را داشته اندو در چارچوب طرح نوین حفاظت از عرصه های طبیعی علاوه بر کاشت انواع واریته های بلوط  ۵۰ درصد از این اراضی به کاشت نهال از دیگر گونه های مقاوم به کم آبی و آفات بر حسب شرایط اقلیمی مناطق اختصاص می یابد.

 

انتهای پیام/با

 

بازدید معاونان فنی ادارات کل منابع طبیعی سراسر کشور از طرح های نهالکاری استان ایلام

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.