لزوم حفظ خرده فرهنگ‌های جامعه ایرانی

نماینده مردم مشهد و کلات درمجلس شورای اسلامی گفت: خرده فرهنگ‌های جامعه ایرانی را باید حفظ کنیم و با کمک این هویت فرهنگی در برابر تهاجم فرهنگی ایستادگی کنیم.

لزوم حفظ خرده فرهنگ‌های جامعه ایرانیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛  امیر حسین قاضی زاده نماینده مردم مشهد و کلات درمجلس شورای اسلامی با حضور در مراسم سنتی "درمیان مسکمیان" و "پشم چینی" و دیگر برنامه‌های آیینی در قلعه تاریخی فرود شهرستان کلات افزود: دو لفظ کرد و کرمانج ریشه تاریخی دارند و جابجایی جمعیتی فرهنگ‌های مختلف در حال فراموشی هستند و باید برای حفظ آن‌ها تلاش کنیم. 

 
وی گفت: هفته‌های فرهنگی زمینه ساز معرفی فرصت گردشگری است که باید با معرفی پتانسیل‌های گردشگری شهرستان به رونق اقتصادی تبدیل شود.

مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی سید کمال الدین حسینی افزود: کلات به قطب گردشگری و فرهنگی استان تبدیل شده است و کلات علاوه بر آب و هوای خوب دارای فرهنگ غنی است وهفته‌های فرهنگی در سراسر استان برگزار خواهد شد و کلات در برگزاری هفته فرهنگی پیشتاز بوده است.

وی گفت: آسیب‌های اجتماعی افزایش یافته و برگزاری هفته‌های فرهنگی درکاهش آسیب‌ها نقش مهمی دارد. ضمن اینکه هفته فرهنگی در کلات موجب افزایش همبستگی اقوام مختلف و افزایش نشاط اجتماعی می‌شود.

حسینی افزود: هویت‌های فرهنگی شهرستان‌ها به فراموشی سپرده نمی‌شود هفته فرهنگی بعد از کلات در شهرستان بینالود برگزار می‌شود و کلات یکی از شهرستان‌هایی است که به دلیل آداب و رسوم و فرهنگ غنی می‌تواند سرآمد در هفته‌های فرهنگی باشد.
 
انتهای پیام//م. ن

هفته‌های فرهنگی در خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.