رضازاده:بعید است سهمیه ایران در المپیک تغییری کند/عیار وزنه برداری در رقابت های جهانی ترکمنستان مشخص می شود

قهرمان سابق المپیک گفت: کمیته بین‌المللی المپیک تصمیم به کاهش سهمیه برخی کشور ها گرفت و بعید است اعتراض مسئولان کشورمان چیزی را تغییر دهد.

حسین رضازاده عضو هیات رئیسه کنفدراسیون وزنه برداری آسیا در گفتگو با  خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،درباره حضورش در جلسه کنفدراسیون وزنه برداری آسیا بیان کرد:نشست کنفدراسیون وزنه برداری با حضور اعضای هیئت رئیسه،دبیر کل و نایب رئیس آسیا برگزار شد.یکی از موضوعات جلسه، بحث کاهش سهمیه های المپیکی بود.همچنین در این جلسه درباره میزبانی مسابقات قهرمانی آسیا،جام باشگاه های آسیا،جوانان آسیا و انتخابی المپیک بحث و تبادل نظر شد. همزمان با این مسابقات دیداری هم با تاماش آیان رئیس فدراسیون بین‌المللی وزنه برداری که به ازبکستان آمده بود داشتم که امیدوارم مثمر ثمر واقع شده باشد.

بیشتر هیئت های استانی از عملکرد علی مرادی در فدراسیون وزنه برداری ناراضی هستند

او ادامه داد:متاسفانه در حال حاضر بیشتر هیئت های استانی از عملکرد علی مرادی در فدراسیون وزنه برداری ناراضی هستند و به نظر من بهتر است هر چه زودتر مسئولان وزارت ورزش به این موضوع ورود کنند و او را مورد بازخواست قرار دهند که چرا با 36 نفر به ازبکستان سفر کردیم این در حالی است که می توانستیم با تعداد نفرات کمتر در این رقابت ها حضور یابیم.الان چند سالی می شود که هیچ امکاناتی در اختیار هیئت های استانی قرار داده نشده است و متاسفانه آنها نمی توانند از حق قانونی خودشان دفاع کنند.

مسئولان فدراسیون فقط شعار می دهند

قهرمان مسابقات جهانی 2002 ورشو در ادامه اظهار داشت: اکنون فقط مسئولان شعار می دهند و با افتخار صحبت از راه اندازی تیم ملی بانوان پس از 70 سال می کنند که نمی تواند زیاد جالب توجه باشد. همین ورزشکاران برای پیشرفت نیاز به امکانات نرم افزاری و سخت افزاری دارند که متاسفانه این امکانات در کشور ما موجود نیست.از طرف دیگر داشتن یک سالن مجهز و .... از نیازهای اصلی بانوان است که هنوز آقایان فدراسیون نشین نتوانسته اند چنین مواردی را برای بانوان فراهم کنند.در حال حاضر مسئولان باید در تمام استان های سراسر کشور سالنی مناسب برای ورزشکاران فراهم کنند تا بتوانند بدون هیچ مشکلی به تمرین بپردازند.

خوب نیست مسئولان سینه سپر کنند،فقط شعار بدهند

رضازاده در ادامه صحبت هایش گفت:در تهران فقط 3 سالن مجهز وزنه برداری وجود دارد که نمی تواند نیازهای وزنه برداران را بر آورده کند و با این رویه مشخص نیست بانوان برای تمرین باید به کجا بروند.خوب نیست مسئولان سینه سپر کنند،فقط شعار بدهند که بانوان را برای نخستین بار به رقابت های برون مرزی اعزام کردند. میله آقایان هیچ سنخیتی با میله بانوان ندارد،حتی زمانی هم که در فدراسیون بودم یکd از برنامه های ما تشکیل تیم ملی بانوان بود که متاسفانه به دلیل مشکلات جزئی که در طراحی لباس وجود نداشت نتوانستیم آن را ادامه دهیم.

مسئولان بیخودی سر صدا راه ندازند، سهمیه ها برای تمام کشورها یکسان است

رئیس اسبق فدراسیون وزنه برداری در مورد سهمیه 2+2برای وزنه برداری ایران در المپیک توکیو گفت:فدراسیون بین‌المللی، همراه کمیته بین‌المللی المپیک تصمیم به کاهش سهمیه کشور‌هایی که در بین سال‌های 2008 تا 2020 وزنه‌برداران دوپینگی داشته‌اند، گرفته‌اند سهمیه ها برای تمام کشورها یکسان است. اگر چنانچه فدراسیون بین المللی موارد دوپینگ را از سال 2004 و در زمان ریاست علی مرادی بررسی می کرد، قطعا تعداد دوپینگی های ایران خیلی بیشتر از این ها بود. حتی با جلود هم در جریان سفرم به ازبکستان مذاکراتی را انجام دادم که او عنوان کرد هیچ اغماضی در حق کشور ایران صورت نگرفته است. اما با این وجود متاسفانه این موضوع در کشورمان سر صدای زیادی به پا کرده،به صورتی که مسئولان  با قاطعیت تمام عنوان می کنند، می توانند با گفتمان این مشکل را حل کنند که موضوعی خنده دار است. به طور مثال به کشور روسیه سهمیه 1+1 و چین هم که در تمام مسابقات المپیک در وزنه برداری خوش می درخشد 4+4 تعلق گرفته است. کمیته بین المللی المپیک از تمام کشورهای عضو فدراسیون جهانی در تمام رشته های ورزشی درخواست کرده تا مسئله دوپینگ را جدی تر بگیرند.همچنین به دلیل افزایش دوپینگ در وزنه برداری و برخی رشته های دیگر، آنها تصمیم گرفتند تا سهمیه ها را نسبت به گذشته کاهش دهند.

زیاد جالب نیست تقصیرات را به گردن یکدیگر بیاندازیم و نباید مسائل را شخصی عنوان کنیم

او در مورد حمله علی مرادی به او گفت:توصیه من به او اینست که سال 2004 میلادی را به یاد بیاورد که چطور 9 دوپینگ وزنه برداران مثبت اعلام شد،پس از آن چه مشکلاتی برای این رشته حاصل شد.حتی قبل از آن نیز 2 یا 3 نفر دیگر دوپینگ می کردند.اما در دوره من تنها چهار مورد دوپینگ اتفاق افتاد که آن هم یک اشتباه سهوی از سوی یکی از مربیان شهرستانی در رده سنی نوجوانان بود که باعث شد این مشکل بوجود بیاید .در سال 2008 هم بهرام افشارزاده ریاست فدراسیون را بر عهده داشت. جالب تر اینکه حتی در رقابت های جهانی کارگری هم شاهد تخلفات دوپینگ بودیم.هر چند زیاد جالب نیست تقصیرات را به گردن یکدیگر بیاندازیم و نباید مسائل را شخصی عنوان کنیم. معتقدم همه باید کمک کنیم تا این مشکل بوجود آمده برای وزنه برداری حل شود.اگر فدراسیون بین المللی از سال 2004 موضوع را بررسی می کرد، آیا علی مرادی حاضر بود دوباره این حرف ها را بر علیه من بر زبان بیاورد؟ من هنوز هم خودم را جزء خانواده وزنه برداری می دانم و زیاد از تصمیمات گرفته شده رضایت ندارم.از طرف دیگر از مشکلات بوجود آمده برای وزنه برداران آگاهی کامل دارم و باید به آنها کمک کنیم تا بتوانند در مسابقاتی که حضور می یابند به مدال برسند.این یک مشکل ملی است و همه باید همفکری کنیم و موضوع را باید منطقی پیگیری کنیم تا این مسئله حل شود.

زیاد نباید امیدوار باشیم تا سهمیه المپیک برای کشورمان تغییری یابد

قهرمان وزنه برداری المپیک 2004 آتن درباره اینکه آیا می توانیم به آینده امیدوار باشیم یا خیر،گفت:زیاد نباید به تغییر رای امیدوار بمانیم.چرا که این مسئله تنها برای ایران بود می توانستیم با رایزنی مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک آن را برطرف کنیم اما چون تصمیمات اتخاذ شده برای کشورها یکسان است پس زیاد نباید امیدوار باشیم تا سهمیه در نظر گرفته شده برای ورزشکاران کشورمان در المپیک تغییری یابد.

نتایج دختران در رقابت های قهرمانی نوجوانان آسیا رضایت بخش بود

رکوردار حرکت دو ضرب دسته فوق سنگین جهان درباره نتایج تیم ملی نوجوانان دختر در رقابت های آسیایی گفت: اولین بار بود که در چنین رقابت هایی شرکت می کردند و چون از تجربه بالایی برخوردار نبودند نتایج شان خوب بود.البته هنوز برای پیشرفت به زمان نیاز دارند تا بتوانند همانند آقایان در مسابقات مدال بگیرند.تیم ما به همراه هندستان و ازبکستان میزبان از جمله کشورهایی بودند که با ترکیب کامل در ازبکستان حضور داشتند و سایر کشورها با ترکیبی ناقص و همین موضوع باعث شد تا به قهرمانی برسیم.

 

ممکن است با اتمام محرومیت کشورهای دوپینگی در جهانی عشق آباد رنگ مدال وزنه برداران نسبت به آمریکا عوض شود

دارنده مدال طلا المپیک 2008 پکن درباره اینکه آیا می توانیم در رقابت های جهانی عشق آباد از عنوان قهرمانی خودمان دفاع کنیم یا خیر،پاسخ داد:خیلی سخت است تا بتوانیم دوباره قهرمان جهان شویم.زمانی که ما در مسابقات جهانی آناهایم آمریکا به عنوان اولی رسیدیم کشورهای مطرحی چون روسیه،چین،قزاقستان و .... به دلیل محرومیت حضور نداشتند و همین عامل باعث شد تا بدون هیچ مشکلی بر سکوی نخست جهان جای بگیریم.اما امسال با اتمام محرومیت برخی از این کشورها و حضور آنها در رقابت های جهانی عشق آباد کارمان سخت تر از گذشته است و می توان عیار وزنه برداری کشورمان را در ترکمنستان سنجید که آیا می توانیم دوباره قهرمان شویم یا خیر!حتی ممکن است کسانی که در آمریکا مدال گرفتند،با حضور ورزشکاران شاخص سایر کشورها نتوانند عنوان سال گذشته خودشان را تکرار نمایند.

وزنه برداری یک رشته رکوردی است و باید ورزشکاران شانس مدال به المپیک توکیو اعزام شوند

قهرمان بازی های آسیایی در پایان خاطر نشان کرد:وزنه برداری یک رشته رکوردی است و باید طوری برنامه ریزی شود تا هر ورزشکاری که از لحاظ رکوردی در شرایط بهتری قرار داشت به مسابقات المپیک اعزام نمایند.بی شک سایر کشورها هم چنین کاری می کنند ، ورزشکارانی را روانه المپیک می کنند که از شانس بالاتری برای گرفتن مدال برخوردار باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار