وزنه برداری قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا؛

8 مدال رنگارنگ حاصل تلاش ورزشکاران ایرانی در روز پایانی

وزنه برداران کشورمان در روز پایانی رقابت های وزنه برداری نوجوانان و جوانان آسیا در دسته 105 و 105 + کیلوگرم به 8 مدال رنگارنگ دست یافتند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،در آخرین روز از مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا در اورگنج ازبکستان، دقایقی پیش با رقابت دسته ۱۰۵ و فوق سنگین وزن جوانان به پایان رسید و ایران در دسته 105+ توانست ۳ طلا و دو نقره و ۳برنز هم در دسته ۱۰۵ کیلوگرم کسب کند.

در دسته ۱۰۵ کیلوگرم، امیر عزیزی با رکورد۱۶۲ یک ضرب، ۱۹۱ دوضرب و مجموع ۳۵۳ کیلوگرم توانست سه مدال برنز را برای کشورمان به ارمغان آورد.علیرضا زارع پور دیگر ملی پوش کشورمان با رکورد۱۶۲ یک ضرب، ۱۸۳ دوضرب و مجموع ۳۳۳ کیلوگرم به رتبه ای بهتر از پنجم نرسید.

در دسته ۱۰۵+ کیلوگرم، آرمان محمدزاده با رکورد۱۶۲ یک ضرب، ۲۰۳ دوضرب و مجموع ۳۶۳ کیلوگرم توانست به راحتی و بدون هیچ مشکلی سه طلا را بدست آورد.محمدحسین رئیسی هم با رکورد۱۶۲ یک ضرب، ۱۹۹ دوضرب و مجموع ۳۵۰ کیلوگرم مدال نقره دوضرب و نقره مجموع را کسب کرد.ام در حرکت یکضرب با کسب رده چهارم از مدال محروم شد.

 دسته ۱۰۵ کیلوگرم:

علیرضا زارع‌پور در نخستین حرکت توانست ۱۵۰ کیلوگرم را مهار کند. اما در مرتبه دوم و سوم نتوانست از پس وزنه‌های ۱۵۵ و ۱۵۶ کیلوگرم مربیان بر آید. در پایان به رتبه پنجمی اکتفا کرد. در حرکت دوضرب نیز وزنه‌های ۱۶۵ و ۱۸۳ کیلوگرم را مهار کرد. ولی در حرکت سوم موفق به ثبت وزنه ۱۹۱ نشد تا در مجموع حرکت دوضرب و مجموع با رکورد ۳۳۳ کیلوگرم به عنوان پنجم برسد.

امیر عزیزی دیگر ملی پوش کشورمان در این دسته وزنه‌های ۱۵۶، ۱۶۲ کیلوگرم را با موفقیت پشت سر گذاشت، سه چراغ سفید از داوران دریافت کرد. اما نتوانست در حرکت سوم وزنه ۱۶۸ کیلوگرم را بالای سر ببرد تا با همان ۱۶۲ کیلوگرم به برنز یکضرب برسد. او در حرکت دوضرب نیز وزنه ۱۹۱ کیلوگرم را مهار کرد. اما در مرتبه دوم و سوم نتوانست وزنه‌های ۲۰۰ و ۲۰۱ کیلوگرم را بالای سر برد تا به مدال برنز دوضرب برسد. او همچنین در مجموع با ۳۵۳ کیلوگرم گردن آویز برنز شد.

دسته ۱۰۵+ کیلوگرم:

محمد حسین رئیسی در هر سه حرکت خود توانست با موفقیت و با اقتدار وزنه‌های ۱۳۸، ۱۴۶، ۱۵۱ کیلوگرم را بالای سر ببرد. اما در نهایت به چهارمی یکضرب بسنده کرداو نیز هر سه وزنه درخواستی حرکت دوضرب را با موفقیت پشت سرگذاشت. او وزنه‌های ۱۸۰، ۱۹۱ و ۱۹۹ کیلوگرم را ثبت کرد تا مدال نقره را به دست آورد. بدین ترتیب رئیسی با مجموع ۳۵۰ کیلوگرم به مدال نقره رسید.

آرمان محمد زاده در حرکت یکضرب ابتدا وزنه ۱۵۵ کیلویی را مهار کرد، در حرکت دوم هم وزنه ۱۶۰ کیلوگرمی را بالای سر برد، ولی در حرکت سوم خود وزنه ۱۷۰ کیلویی را نتوانست در بالای سر خود نگه دارد و درنهایت با ۱۶۰ کیلوگرم به مدال طلا دست یافت. او در حرکت دوضرب وزنه‌های ۱۸۹، ۱۹۶ و ۲۰۳ کیلوگرم را مهار کرد تا به مدال طلا این حرکت برسد.

رده بندی نفرات برتر دسته ۱۰۵ کیلوگرم:

۱- اکبر (ازبکستان): حرکت یکضرب ۱۷۰ کیلوگرم، دوضرب ۲۰۲ کیلوگرم و مجموع ۳۷۲ کیلوگرم
۲- هانگ (کره جنوبی):حرکت یکضرب ۱۶۷ کیلوگرم، دوضرب ۱۹۰ کیلوگرم و مجموع ۳۵۷ کیلوگرم
۳- امیر عزیزی (ایران):حرکت یکضرب ۱۶۲ کیلوگرم، دوضرب ۱۹۱ کیلوگرم و مجموع ۳۵۳ کیلوگرم

رده بندی نفرات برتر دسته ۱۰۵+ کیلوگرم:

۱- آرمان محمدزاده (ایران):حرکت یکضرب ۱۶۰ کیلوگرم، دوضرب ۲۰۳ کیلوگرم و مجموع ۳۶۳ کیلوگرم
۲- محمدحسین رئیسی (ایران):حرکت یکضرب ۱۵۱ کیلوگرم، دوضرب ۱۹۹ کیلوگرم و مجموع ۳۵۰ کیلوگرم
۳- حکیم (سوریه):حرکت یکضرب ۱۵۶ کیلوگرم، دوضرب ۱۸۳۰ کیلوگرم و مجموع ۳۳۹ کیلوگرم

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار