سی ان ان: ترامپ برای رویارویی با پوتین دست به دامن مرکل شد

سی‌ ان ان نوشت رئیس جمهور آمریکا در دیدار هفته گذشته خود با صدر اعظم آلمان از او خواسته است تجریباتش را برای مواجهه با پوتین در اختیار او بگذارد.

سی ان ان: ترامپ برای رویایی با پوتین دست به دامن مرکل شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، سی ان ان به نقل از یک مقام آگاه گزارش داد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در دیدار هفته پیش خود با صدر اعظم آلمان از او خواسته تا تجربیاتش را برای برخورد با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در اختیار او بگذارد.

پس از دیدار هفته گذشته میان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و آنگلا مرکل، صدر  اعظم آلمان برخی مقامات آگاه به برخی ابعاد گفتگوی اخیر این دو پرداختند که به اعتقاد آن‌ها دریچه تازه‌ای را درباره تفکر ترامپ برای همگان آشکار می‌سازد.

به گفته این منابع این جلسه مشاوره در دیدار اخیر ترامپ و مرکل در ۲۷ آوریل در کاخ سفید صورت گرفت. در آن زمان صدر اعظم آلمان برای دیدار با رئیس جمهور آمریکا در واشنگتن حضور داشت. در گزارش سی ان ان به پاسخ مرکل به ترامپ اشاره‌ای نشده است اما بنا به گفته مقامات آگاه ترامپ توجه چندانی به توصیه‌های سیاستمداران دیگر نمی‌کند. با این حال کاخ سفید گزارش سی ان ان در خصوص درخواست توصیه ترامپ از مرکل را تکذیب کرده است.

ترامپ پیش از دیدار با صدر اعظم آلمان بار‌ها تمایل خود را برای عادی‌سازی روابط با روسیه اعلام کرده است و در عین حال یادآور شده او ممکن است موضع سختی را در روابط با مسکو اتخاذ کند. رئیس جمهور آمریکا در این خصوص اعلام کرده بود: هیچ کس تاکنون همانند من چنین موضع سختی را در مقابل روسیه اتخاذ نکرده است. با توجه به همه این‌ها اگر بخواهیم روابطمان را با روسیه عادی سازیم، روابط خوبی خواهیم داشت نه یک ارتباط بد.

پس از اظهارات ترامپ، گزارش مربوط به نمایندگان مجلس آمریکا منتشر شد که براساس آن هیچگونه تبانی میان تیم تبلیغاتی ترامپ و روسیه صورت نگرفته است. کمپین انتخاباتی ترامپ مدتهاست در مظان اتهام تبانی و همدستی با روسیه برای تضمین پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶  قرار دارد.  

در حالی که ترامپ در آغاز سال دوم ریاست جمهوری خود قرار دارد، مرکل ۱۲ سال حضور خود به عنوان صدر اعظم آلمان را می‌گذراند و نه تنها در نشست‌ها و دیدار‌های مختلفی با پوتین از سال ۲۰۰۵، به عنوان صدراعظم آلمان، حضور داشته است بلکه گفته می‌شود روابط شخصی خوبی نیز با پوتین دارد.

منابع خبری سی ان ان با اشاره به دیدار ترامپ و مرکل جزئیات جالبی را از آن منتشر ساختند. از جمله اینکه رئیس جمهور آمریکا در بخشی از این دیدار به صورت دو نفره و محرمانه برخورد می‌کرد، اما در بخش‌های دیگری از آن زمانی که بحث مربوط به مباحث تجاری و ناتو به میان آمد، رویه او تغییر کرد. بنا به گزارش سی ان ان لحن رئیس جمهور آمریکا باعث وحشت برخی مقامات آلمانی حاضر در نشست شد و اعلام کردند این دیدار دری را رو به تفکرات ترامپ برای آن‌ها باز کرد.

روابط روسیه و آمریکا از زمان الحاق کریمه به روسیه در شرایط نامناسبی قرار گرفته است. به دنبال الحاق کریمه به روسیه، واشنگتن تحریم‌هایی علیه مسکو اعمال کرد و شماری از مقامات بلندپایه این کشور را در فهرست تحریم خود قرار داد. همچنین روابط مسکو و واشنگتن پس از حمایت روسیه از دولت سوریه برای مبارزه با گروه‌های تروریستی و نیز مسئله مسمومیت سرگئی اسکریپال، جاسوس دو جانبه روس و دخترش در انگلیس دچار تنش بیشتری شد.

صدر اعظم آلمان هفته گذشته دیدار یک روزه‌ای از آمریکا داشت.

انتهای پیام/

  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار