معرفی فرهنگ ها در جشنواره بین المللی غذای اکو

شهردار زنجان در مراسم آغاز به کار جشنواره بین المللی غذای اکو گفت:برگزاری جشنواره بین المللی غذای اکو امکان معرفی فرهنگ ها و غذاها را مهیا کرده است.

برگزاری جشنواره بین المللی غذای اکو امکان معرفی فرهنگ ها و غذاها را مهیا کرده استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ معصومی شهردار زنجان در مراسم آغاز به کار جشنواره بین المللی غذای اکو گفت: جهانی شدن به عنوان فرآیند تحول همه ساخت های زندگی بشر به ویژه در حوزه فرهنگی را تحت تاثیر قرار می دهد.

معصومی افزود: باورهای ذهنی و ارزشی که در روابط اجتماعی انسان ها به صورت رفتار و کنش ها قابل ملاحظه است، در فرهنگ هر کشوری دیده می شود.

وی گفت: امروز در دنیا نیاز جوامع به همزیستی فرهنگی برای همدلی بیشتر،انسجام و پایداری فرهنگی ضروری است به ویژه زمانی که خرده فرهنگ ها و فرهنگ های قومی وجود دارد.

شهردار زنجان ادامه داد: تنوع و اصالت فرهنگی متفاوتی بین دولت ها و کشورهای شرکت کننده است که نیاز به همکاری و ایجاد همزیستی فرهنگی ضمن حفظ اصالت فرهنگی دارد.
معصومی بیان داشت: هنجارها، سنت های عامه، آداب، نمادها، ارزش و ساختارها چارچوب های تشکیل دهنده فرهنگ است.

وی افزود: طی سال های اخیر مفهوم توسعه پایدار مورد توجه قرار گرفته است چرا که توجه به این مقوله موجب مدیریت منابع توسعه گردشگری می شود.

شهردار زنجان با بیان اینکه گردشگری در چارچوب الگوهای خاص اتفاق می افتد و جاذبه های تاریخی و فرهنگی در این زمینه باید مورد توجه باشد، گفت: مقاصد گردشگری،جاذبه ها و تنوع های محیطی در این زمینه مهم است.

معصومی زنجان ادامه داد: طی سه سال گذشته زنجان میزبان این جشنواره بوده است و برگزاری این جشنواره امکان معرفی فرهنگ ها و غذاها را مهیا کرده است

انتهای پیام/ن

آغاز به کار جشنواره بین المللی غذای اکو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.