زنجان گهواره فرهنگ و هنر از زمان دوران باستان

معاون سازمان اکو گفت: زنجان همواره شبکه تجاری غرب و شرق بوده و محل ایده آلی برای برگزاری جشنواره اکو- جاده ابریشم است.

زنجان گهواره فرهنگ و هنر از زمان دوران باستانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ممدوح اونال معاون سازمان اکو در مراسم آغاز به کار چهارمین جشنواره غذای اکو- جاده ابریشم در زنجان گفت: برگزاری چهارمین جشنواره بین المللی غذای اکو- جاده ابریشم در زنجان مایه افتخار است.

وی با بیان اینکه زنجان گهواره فرهنگ و هنر از زمان دوران باستان بوده و به دلیل قرار گرفتن در جایگاه ویژه ارتباطی،جاده فرهنگی بزرگ محسوب می شود، افزود: این استان همواره شبکه تجاری غرب و شرق بوده و محل ایده آلی برای برگزاری این جشنواره است.

معاون سازمان اکو خاطرنشان کرد: تا کنون سه دوره این جشنواره در زنجان به نحو مطلوبی برگزار شده است.

این مسئول بیان داشت: در سه دوره قبلی این جشنواره به ترتیب5،11 و 14 کشور شرکت کردند که این آمار نشان از افزایش قابل ملاحظه شرکت کنندگان در این جشنواره است.

معاون سازمان اکو زنجان ادامه داد: زنجان به عنوان شهر تاریخی و زیبا این فرصت را فراهم کرده است که به عنوان مرکز گردشگری مشهور برای برگزاری جشنواره آشپزی تبدیل شود.

اونال ادامه داد: مهمانوازی و تعهد زنجان موجب شده تا این جشنواره در چهارمین سال متوالی برگزار شود.

نماینده وزارت امور خارجه در این مراسم گفت: صنعت گردشگری ابزاری مهم و اساسی برای ترویج فرهنگ و ایجاد صلح و دوستی بین ملت‌ها محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه صنعت گردشگری ابزاری مهم و اساسی برای ترویج فرهنگ و ایجاد صلح و دوستی بین ملت‌ها محسوب می‌شود، افزود: یکی از اهداف عالی نظام جمهوری اسلامی معرفی ابعاد برجسته تمدن هزاران سالانه کشور است.
این مسئول بیان داشت: تمدن هزار سالانه کشور موجب وحدت در جامعه شده است و این تمدن به عنوان سرمایه‌ای گرانبها است.
نماینده وزارت امور خارجه برگزاری جشنواره اکوی را  از جمله ابتکارات کشور برای معرفی تمدن ایرانی به جامعه جهانی عنوان کرد و گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده، میزان ورود گردشگر در برنامه ششم توسعه به ۲۰ میلیون نفر می‌رسد که برای رسیدن به این هدف باید سیاست‌ها و برنامه‌ها مناسبی برای جذب گردشگری اتخاذ شود.
علیخانی بر ضرورت توسعه گردشگری به عنوان یکی از حوزه‌های مهم اقتصاد و توسعه تاکید کرد و گفت:این صنعت دارای ویژگی منحصر به فرد است که با سرمایه گذاری اندک منافع اقتصادی را تامین می‌کند.
وی ادامه داد: این صنعت به عنوان یکی از نمود‌های توسعه سبز است و وزارت امور خارجه با ایجاد دیپلماسی اقتصادی و با بهره گیری از امکانات و ظرفیت‌های بخش‌های مختلف به این امر کمک می‌کند.
این مسئول با اشاره به اینکه در این زمینه استفاده از ظرفیت‌های سازمان اکو در دستور این وزارتخانه است، گفت: برگزاری مستمر جشنواره بین المللی غذای اکو- جاده ابریشم نمونه‌ای از هم افزایی بین این وزارتخانه و استان زنجان است.
نماینده وزارت امور خارجه با اشاره به حمایت وزاری عضو سازمان اکو در بیست و سومین شورای وزرای عضو اکو، افزود: موضوع برگزاری این جشنواره در بیانیه نهایی درج شد و وزرای خارجه این سازمان در دوشنبه این جشنواره را مهمترین رویداد فرهنگی قلمداد کردند.
انتهای پیام/ن

 

مراسم آغاز به کار چهارمین جشنواره غذای اکو- جاده ابریشم در زنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.