نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا

رم 4(6) - لیورپول 2(7)/مرگ ایستاده گلادیاتورها و صعود شاگردان کلوپ به فینال با کمک داور

تیم لیورپول با پیروزی مقابل رم در مجموع دو مسابقه نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، به فینال این مسابقه رسیدند.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تیم های رم و لیورپول در دیدار برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، از ساعت 23  و 15 دقیقه در ورزشگاه المپیکوی شهر رم و با قضاو داور اسکومینای اهل اسلوونی به مصاف هم رفتند که رم موفق شد چهار بر دو لیورپول را شکست دهد اما با توجه به پیروزی پنج بر دو لیورپول در بازی رفت ، شاگردان کلوپ راهی فینال شدند.

دیدار رفت دو تیم با پیروزی پنج بر دوی لیورپول در آنفیلد به پایان رسیده بود به همین دلیل رمی ها در این مسابقه از همان ابتدا بازی را هجومی آغاز کردند و در صدد گلزنی در دقایق ابتدایی مسابقه بودند اما اشتباه عجیب ناینگولان در دقیقه 9 و پاس دادن توپ به بازیکنان لیورپول باعث شد تا مانه با پاس فیرمینو با دروازه بان رم تک به تک شود و به راحتی گل نخست بازی را برای مهمان به ثمر برساند.

رم 4(6) - لیورپول 2(7)/مرگ ایستاده گلادیاتورها و صعود شاگردان کلوپ به فینال با کمک داور

این گل آب سردی بر پیکره تیم رم بود که هجومی بازی می کرد اما آنها پس از گل نیز دوباره به بازی هجومی خود ادامه دادند و در دقیقه 15 بازی به تساوی کشیده شد. توپ در محوطه جریمه بود که مدافع لیورپول خواست توپ را دور کند که توپ به پشت سر بازیکن خودی، جیمز میلنر برخورد کرد و به طرزی عجیب وارد دروازه لیورپول شد.

رمی ها پس از گل کمی امیدوار شدند اما شاگردان کلوپ نیز در ضدحملات زهردار ظاهر می شدند . سادیو مانه باز هم می توانست گلزنی کند که آلیسون مانع این کار شد. در دقیقه 25 لیورپول گل دوم را هم زد تا رمی ها ناامید شوند. کرنر ارسالی جناح چپ با دفع ناقص ادین ژکوی عقب کشیده همراه شد و مهاجم رم با ضربه سر توپ را به سمت دروازه خودشان زد که روی سر واینالدوم فرود آمد و این بازیکن گل دوم را هم به ثمر رساند.

رم 4(6) - لیورپول 2(7)/مرگ ایستاده گلادیاتورها و صعود شاگردان کلوپ به فینال با کمک داور

رمی ها در ادامه ناامیدانه به حملات خود ادامه داد . در دقیقه 35 میلنر نزدیک بود دومین گل به خودی را هم بزند. شوت الشراوی از راه دور به پای میلنر برخورد کرد و تغییر مسیر داد و در نهایت به تیرک دروازه لیورپول برخورد کرد و دروازه باز نشد.

در این نیمه حملات رم دیگر نتیجه نداد تا نیمه نخست با پیروزی دو بر یک لیورپول به پایان رسید تا رم برای حذف نشدن، به چهار گل در نیمه دوم احتیاج داشته باشد.

نیمه دوم هم با حملات گرگها پیگیری شد و این تیم بازی هجومی را در دستور کار خود قرار داد . در اوایل نیمه، ادین ژکو در محوطه جریمه لیورپول توسط کاریوس متوقف شد اما داور قبل از این صحنه اعلام آفساید کرده بود. صحنه ای که به نظر داور اشتباه کرد و به جای آفساید باید برای رم پنالتی می گرفت .

رم 4(6) - لیورپول 2(7)/مرگ ایستاده گلادیاتورها و صعود شاگردان کلوپ به فینال با کمک داور

در دقیقه 52 ادین ژکو گل دوم رم را به ثمر رساند. استفان الشراوی از سمت چپ  شوتی کات دار روانه دروازه لیورپول کرد که با واکنش کاریوس، مقابل پای ژکو  افتاد تا این مهاجم بوسنیایی، گل تساوی را به ثمر برساند.

پس از گل دی فرنچسکو با بیرون کشیدن پیگیرینی و آوردن چنگیز اوندر تیمش را هجومی تر کرد تا در دقایق باقی مانده سه گل دیگر بزنند. رم به شدت فشار را بیشتر کرد اما داور هم سر ناسازگاری با این تیم در این مسابقه داشت. هند واضح الکساندر آرنولد در محوطه جریمه لیورپول روی شوت الشراوی در دهانه دروازه باز هم توسط داور پنالتی تشخیص داده نشد تا جالوروسی در این مسابقه از داوری لطمه زیادی دیده باشد. صحنه ای که بسیار مشکوک و به نظر پنالتی و اخراج بود زیرا اگر توپ به دست مدافع لیورپول برخورد نمی کرد وارد دروازه می شد.

رم 4(6) - لیورپول 2(7)/مرگ ایستاده گلادیاتورها و صعود شاگردان کلوپ به فینال با کمک داور

هر چه به دقایق پایانی مسابقه نزدیک می شدیم رمی ها حملاتشان بیشتر می شد و کاریوس چندین بار بازیکنان رم به خصوص ادین ژکو را ناکام گذاشت.ژکو در دو سه صحنه می توانست برای رم گلزنی کند اما ضربه های او با واکنش های خوب کاریوس مواجه می شد.

در دقیقه 87 راجا ناینگولان با یک شوت از راه دور بسیار زیبا گل سوم را برای رم به ثمر رساند تا مسابقه سه بر دو به سود میزبان شود.

در ثانیه های پایانی مسابقه رم همچنان حمله می کرد و در در دقیقه 93 داور بالاخره یک پنالتی برای رم گرفت . توپ در محوطه جریمه لیورپول به دست کلاوان برخورد می کند و داور پس از دو پنالتی ای که برای رم در مسابقه نگرفت در ثانیه های پایانی اعلام پنالتی کند. راجا ناینگولان پشت ضربه پنالتی قرار گرفت و با قدرت توپ را به تور چسباند تا بازی چهار بر دو شود.

رم 4(6) - لیورپول 2(7)/مرگ ایستاده گلادیاتورها و صعود شاگردان کلوپ به فینال با کمک داور

در ادامه رم دیگر فرصتی نداشت تا یک گل دیگر بزند و بازی را در مجموع به تساوی بکشاند و با پیروزی چهار بر دوی این تیم در این مسابقه و پیروزی هفت بر شش لیورپول در مجموع دو مسابقه، این شاگردان کلوپ بودند که حریف رئال مادرید در فینال لیگ قهرمانان اروپا که در شهر کیف اوکراین برگزار می شود، شدند.

هواداران رم که از بازی بسیار خوب تیمشان در این مسابقه و کل فصل لیگ قهرمانان امسال راضی بودند، به شدت تیمشان را در انتهای مسابقه با وجود حذف شدن تشویق کردند. نکته مشترک در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپای امسال ، اشتباهات داوری به سود تیم های صعود کننده به فینال یعنی رئال مادرید و لیورپول بود که نقش تعیین کننده ای در تعیین فینالیست های امسال داشت.

انتهای پیام/

صعود لیورپول به فینال لیگ قهرمانان اروپا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار