پایش نقاط حادثه خیز دریای خزر

نقاط حادثه خیز دریای خزر به منظور کاهش غریق در حال پایش است.

کریمیان رییس هیات نجات غریق و غواصی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه طرح پایش نقاط حادثه خیز دریای خزر به منظور کاهش غریق در تابستان امسال در حال اجرا است، گفت: در این طرح مناطق شنا ممنوع، پر خطر و حادثه خیز ۴۰۰ کیلومتر نوار ساحلی استان شناسایی و پراکنش ناجیان غریق پس از پایش طرح، متناسب با خطر پذیری نقاط انجام می‌شود.

کریمیان گفت: هنوز تصمیمی برای آغاز زمان لجرای طرح دریا گرفته نشده است، اما ناجیان غریق از اول خرداد در سواحل استان مستقر می‌شوند.

رئیس هیئت نجات غریق با بیان اینکه هنوز تعداد ناجیانی که در طرح دریای امسال به کار گیری می‌شوند مشخص نیست، گفت: هفته آینده جلسه‌ای در استانداری با حضور همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط با طرح دریا تشکیل و راجع به روند اجرایی این طرح تصمیم گیری می‌شود.

کریمیان افزود: یکی از معضلاتی که پارسال در طرح دریا وجود داشت تعهد نداشتن مالکان ویلا‌ها و پلاژ‌های خصوصی برای بکارگیری ناجیان غریق بود که قرار است در نشستی با مسئولان قضایی استان برای حل این مشکل چاره اندیشی شود.

وی گفت: بر اساس نص صریح قانون مالکان ویلا‌های خصوصی موظف به بکارگیری ناجیان غریق هستند اما برخی از این افراد پارسال از اجرای این قانون شانه خالی کردند که نتیجه آن غرق شدن چند نفر در ویلا‌های خصوصی بود.

ریئس هیئت نجات غریق و غواصی مازندران با بیان اینکه ساز و کار فعالیت ناجیان غریق هفته آینده نهایی می‌شود، افزود: این هیئت برای اجرای مناسبتر طرح دریا، افزایش تجهیزات ، پرداخت به موقع حقوق و بیمه ناجیان غریق را به استانداری پیشنهاد داده است.

انتهای پیام /ر

پایش نقاط حادثه خیز در ۴۰۰ کیلومتر نوار ساحلی مازندران 

برچسب ها: حادثه ، ناجیان غریق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.