۷۹ هزار متر مربع اراضی ملی در کردستان رفع تصرف شد

فرمانده یگان حفاظت زمین و مسکن کردستان گفت: ۷۹ هزار و چهار مترمربع از اراضی ملی این استان با حکم قضایی از دست متصرفان خارج شد.

۷۹ هزار متر مربع اراضی ملی در کردستان رفع تصرف شدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛سرهنگ برزو شیروانی فرمانده یگان حفاظت زمین و مسکن کردستان گفت: ارزش ریالی این اراضی، ۲۱۰ میلیارد و ۷۱۳ ریال برآورد شده که در قالب ۱۰ پرونده طی سال جاری به سرانجام رسیده است.

وی افزود: هفت مورد از این پرونده‌ها رفع تصرفی فوری به میزان هفت هزار و ۴۱۴ متر مربع به ارزش ۶۶ میلیارد و ۳۱۰ میلیون ریال در سه شهرستان سنندج، دیواندره و مریوان رسیدگی و حکم خلع ید صادر شده است.

سرهنگ شیروانی اضافه کرد: سه مورد از این پرونده‌ها نیز طی روند قضایی در سنندج و قروه به نتیجه رسید که با این احکام حدود ۷۱ هزار و ۵۹۰ متر مربع از اراضی دولتی از دست متصرفان خارج شده است.

فرمانده یگان حفاظت زمین و مسکن کردستان ارزش ریالی این اراضی را ۱۴۴ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این یگان هم اکنون ۶ پرونده دیگر را در حال رسیدگی دارد که با توجه به تاریخ رسیدگی پرونده آن‌ها در نهاد‌های قضایی تا پایان ماه جاری به سرانجام می‌رسد.

سرهنگ شیروانی یادآور شد: این یگان در سال جاری در کنار فعالیت‌های خود اقدامات پیشگیرانه را نیز آغاز کرده و در راستای این اقدامات بروشور‌ها و پلاکارد‌های آموزشی را در مناطق حاشیه شهر‌های استان توزیع کرده است.

یگان حفاظت زمین و مسکن زیر نظر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی کردستان فعالیت می‌کند از تابستان سال ۹۵ برای تسهیل در کار حفاظت از اراضی ملی و اجرای احکام رفع تصرف تشکیل شده است.

املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی کردستان از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۲۸۱ هزار مترمربع از زمین‌های دولتی را رفع تصرف کرده است.

مساحت زمین‌های ملی محدوده و حریم شهر‌های کردستان که توسط راه و شهرسازی حفاظت می‌شود ۴۰ هزار هکتار با ارزش تقریبی ۱۰۰ هزار میلیارد ریال بوده و تاکنون برای هشت هزار و ۵۰۰ هکتار آن سند ثبتی صادر شده است.

کردستان با وسعتی معادل ۲۸ هزار و ۸۱۷ کیلومتر مربع در غرب ایران و ۲۲۷ کیلومتر با کشور عراق مرز دارد و در مجموع یک میلیون و ۴۹۳ هزار و ۶۴۵ نفر جمعیت دارد که در ۲۹ شهر و هزار و ۷۰۳ روستا ساکن هستند.

انتهای پیام /پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.