سازمان هواشناسی اعلام کرد:

بارش باران در دامنه‌های البرز+ جدول

بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی به تدریج از بعد از ظهر در شمال غرب، زاگرس مرکزی و جنوبی، نواحی مرکزی، دامنه‌های البرز مرکزی بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

بارش باران در دامنه های البرز+ جدولبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها امروز با فعالیت سامانه بارشی در غرب، جنوب غرب و به تدریج از بعد از ظهر در شمال غرب، زاگرس مرکزی و جنوبی، نواحی مرکزی، دامنه‌های البرز مرکزی و بخش‌هایی از شرق و جنوب شرق کشور در استان‌های یزد و کرمان و رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

شدت بارش امروز در شمال لرستان، نیمه غربی اصفهان، چهار محال بختیاری، نیمه جنوبی مرکزی همدان، آذربایجان شرقی، کردستان، جنوب اردبیل، زنجان، نیمه غربی یزد، غرب کرمان پیش بینی می‌شود.

امروز وزش باد شدید در زابل ادامه خواهد داشت، در مناطقی از جنوب غرب و غربی کشور نیز گرد و غبار کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود.

روز جمعه ضمن تقویت فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب کشور، در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، ارتفاعات شمالی و مرکزی الرز، نواحی مرکزی، شرقی و بخش‌هایی از غرب کشور ابرناکی، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود.

شدت بارش‌ها در برخی مناطق آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، مرکزی، نیمه شرقی لرستان، غرب و جنوب اصفهان، جنوب و غرب یزد و نیمه شمالی کرمان خواهد بود.

روز شنبه در شمال غرب، غرب، ارتفاعات الرز، بخش‌هایی از مرکز، شرق کشور رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود و شدت بارش‌ها در نیمه شمالی آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، غرب کردستان، کرمانشاه، شمال لرستان و شمال ایلام خواهد بود.

شایان ذکر است که بخش‌های شرقی خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان بعد از ظهر جمعه و طی روز شنبه به سبب وزش باد شدید مواج خواهد شد.

/

/

/

/

انتهای پیام/

 

برچسب ها: آب و هوا ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار