لاوروف: ممانعت انگلیس از ملاقات مقامات روس با اسکریپال معادل آدم‌رُبایی است

وزیر خارجه روسیه در مصاحبه‌ با مجله پانوراما به انتقاد از سیاست‌های انگلیس و آمریکا پرداخت.

لاوروف: ممانعت انگلیس از ملاقات مقامات روس با اسکریپال معال آدم‌رُبایی است/  آمریکا به دنبال روسیه هراسی استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه فرافکنی دولت انگلیس در خصوص اجازه ندادن به کنسولگری روسیه به ملاقات با سرگئی اسکریپال جاسوس دوجانبه سابق روس که در انگلیس دچار مسمومیت شد را معادل آدم ربایی دانست.

وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با مجله ایتالیایی پانوراما گفت: امتناع مقامات انگلیس از اجازه ندادن به کنسولگری روسیه برای ملاقات با اسکریپال و دخترش دلیلی کافی بر این است که کل این مسئله را به عنوان یک آدم ربایی یا انزوای عمدی قلمداد کنیم. این کاملا غیرقابل قبول است.

لاوروف افزود: روسیه نگران سلامت و وضعیت اسکریپال و دخترش است.

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد انگلیس به جای اقدامات مطابق با قوانین بین المللی ترجیح داد که "دیپلماسی هیاهو" را در پیش گیرد.

وی افزود: ما برای همکاری با انگلیس آماده هستیم. از لندن می خواهیم با کمیته تحقیقات روسیه صادقانه همکاری کند.

گفتنی است سرگئی اسرکیپال جاسوس دوجانبه سابق روس روز چهارم مارس (13 اسفند) در شهر سالزبری انگلیس به همراه دخترش با عامل گاز اعصاب مورد حمله قرار گرفت و به کما رفت. اسکریپال در دهه‌های 1990 و 2000 میلادی به عنوان جاسوس دوجانبه برای تشکیلات اطلاعاتی انگلیس کار می ‌کرد. وی در سال 2004 در روسیه بازداشت و دو سال بعد به 13 سال زندان محکوم شد. وی پس از 4 سال حبس در سال 2010 در ازای مبادله با چند جاسوس روس آزاد و به انگلیس پناهنده شد.

همچنین وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه آمریکا به دنبال روسیه هراسی است، گفت: تنش در روابط بین ‌الملل نتیجه اقدامات یکجانبه آمریکا و همپیمانانش بوده و روابط مسکو با واشنگتن همچنان رو به وخامت است.

لاوروف تاکید کرد روابط جهانی بخاطر اقدامات آمریکا و متحدانش تنش زا شده است.

انتهای پیام/

مصاحبه وزیر امور خارجه روسیه با مجله ایتالیایی پانوراما

برچسب ها: روسیه ، انگلیس ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار