سفیر آمریکا در یمن ضمن توهین به جنبش انصارالله، بر ادامه همکاری کشورش با عربستان برای مقابله با ایران تأکید کرد.

سفیر آمریکا در یمن جنبش انصارالله را مورد اهانت قرار دادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه العالم، «متیو تولر»، سفیر آمریکا در یمن، در مصاحبه با روزنامه مصری «الیوم‌السابع»، به سوالاتی درباره آخرین تحولات یمن پاسخ داد.

سفیر آمریکا در این مصاحبه بدون اشاره به کشتار مردم یمن بوسیله ریاض، با توهین به جنبش انصارالله که بخشی از مردم یمن و دولت قانونی این کشور هستند، ادعا کرد: «حکومت حوثی‌ها بر مناطقی که کنترل آن را در دست گرفته‌اند «حکومتی وحشیانه» است و روزانه شاهد نقض حقوق مدنی و انسانی هستیم. اما علیرغم این موضوع، بدون گفت‌وگوی نامحدود نمی‌توان هیچ پیشرفتی به سمت تسویه سیاسی داشت.»

سفیر آمریکا همچنین با تکرار ادعاهای همیشگی غرب علیه ایران و جنبش انصارالله یمن، گفت: ما همچنان با نگرانی بسیار اقدامات اخیر حوثی‌ها در هدف قرار دادن غیرنظامیان در عربستان سعودی را دنبال می‌کنیم، این اقدامات که با کمک ایران انجام می‌شود فقط جنگ یمن را طولانی‌تر می‌کند؛ هیچ دلیل مشروعی برای تسلیح مخالفان دولتی که از به رسمیت شناخته شدن بین‌المللی برخوردار است (در اشاره به دولت مستعفی عبد ربه منصور هادی)، وجود ندارد.

او در پاسخ به پرسش خبرنگار این روزنامه درباره سفر محمد بن سلمان به آمریکا، ادعا کرد: «سفر بن سلمان به آمریکا بسیار موفقیت‌آمیز بود. امنیت عربستان برای آمریکا اولویت دارد، ما با یکدیگر برای تقویت همکاری‌مان در مقابله با نفوذ ایران و شکست تروریست‌ها در سوریه، یمن و نیز قطع کمک‌های مالی به تروریست‌ها و افراط‌گرایان در تمام منطقه تلاش می‌کنیم.»

سفیر آمریکا در ادامه ادعاهای بی‌اساسش گفت: آمریکا به بحران انسانی در یمن توجه بسیاری دارد و ما از ابتدا به حمایت از امنیت عربستان متعهد بوده‌ایم و مهم این است که به تعهد خود نسبت به شرکایمان در ریاض پایبند باشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، عربستان ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار